Stylový design pod taktovkou Laurense Van den Adlera
Renault DeZir je dílem designéra Laurense Van den Adlera, který se podílel na celkovém vzhledu vozu. Tento designér dříve pracoval v automobilce Mazda (typický Nagare styl). Vůz dlouhý 4,2 metru se může pochlubit nejen líbivými tvary, kevlarovou karoserií, ale také hmotností pouhých 830 kilogramů. Zajímavým prvkem celého konceptu jsou dveře otevírající se směrem vzhůru (levé dveře se otevírají směrem v před a pravé dveře vzad). Nesmíme opomenout na litá 21-palcová kola, které novince dodávají ten správný sportovní šmrnc.
Pro zajímavost:
Velké "Z" v názvu této novinky odkazuje na "Zero Emission" auta, která Renault chystá na rok 2012.
Renault DeZir - co ukrývá pod kapotou?
Pod kapotou tohoto krasavce nalezneme elektromotor o výkonu 150 koní (226 newtonmetrů kroutícího momentu), který si automobilka vypůjčila z Nissanu Leaf. Motor je umístěn uprostřed vozu a výkon je přenášen na zadní kola. Zrychlení z 0 na 100 km/hod. proběhne za 5 sekund. Kromě zajímavého výkonu se novinka může pochlubit velmi dobrým aerodynamickým koeficientem Cx=0,25 a systémem rekuperace kinetické energie Kers (z F1), který prodloužil dojezd Renaultu DeZir až na 160 kilometrů. Ručička tachometru se zastaví na hranici úctihodných 180 km/hod.
3 způsoby nabíjení baterií
Elektromobil Renault DeZir je možné nabíjet 3 různými způsoby. Li-ion baterie můžeme nabíjet klasicky ze zásuvky (tzv. plug-in) na plnou kapacitu za 8 hodin, nebo pomocí speciální nabíječky na 400 V, která baterie nabije na 80 procent kapacity za pouhých dvacet minut. DeZir je také přizpůsoben k výměnám technologií Quick Drop, která umožní rychle vyjmout celou sadu akumulátorů a v několika minutách ji nahradit jinou, plně nabitou.
Dostupnost a cena
Renault DeZir bude oficiálně představen na autosalónu v Paříži. Automobilka Renault doposud nezveřejnila jeho cenu a ani počet kusů, jež plánuje vyrobit. Jisté ovšem je, že se určitě nebude jednat o sériovou výrobu.
Diskuze