Elektrický supersport Audi e-tron
Audi e-tron je novinka s dvoumístnou karoserií o rozměrech 4,26 x 1,90 x 1,23 metru. Celková konstrukce je přizpůsobena specifickým potřebám elektromobilů. Sportovní dojem nové Audi umocňuje výrazná přední maska, kterou zdobí LED-diodové světlomety. V zadní části vozu nalezneme zajímavě řešené zadní okno a elegantně zakomponovaný výfuk.
Audi e-tron - co ukrývá pod kapotou?
Audi e-tron je poháněno výhradně elektrickou energií. Přední a zadní kola pohánějí čtyři elektromotory. Jejich celkový výkon je 230 kW (313 koní), točivý moment činní 4500 Nm. Lithium-iontové akumulátory s využitelnou kapacitou 42,4 kWh vystačí v kombinovaném režimu pro ujetí vzdálenosti necelých 250 kilometrů.
Akumulátory (se systémem vodního chlazení) o hmotnosti 470 kilogramů jsou uloženy před zadní nápravou (přímo za kabinou), aby bylo dosaženo nízkého těžiště a optimálního rozložení hmotnosti mezi nápravy (42:58 ). Lze je dobíjet z běžné sítě (230 V/16 A) za 6 až 8 hodin. Použitím vysokého napětí a proudu (400 V/63 A) se tato doba zkrátí až na 2,5 hodiny.
Zrychlení z 0 na 100 km/hod. zvládne nové Audi e-tron za 4,8 sekundy, z 60 na 120 km/hod. za 4,1 sekund. Nejvyšší rychlost je omezena na 200 km/hod.
Výroba bude zahájena v roce 2012
Automobilka začne s výrobou elektrického supersportu e-tron v roce 2012. Novinka se bude vyrábět v manufakturním závodě společnosti quattro GmbH v Neckarsulmu (ten například vyvíjel motor TDI nebo koncept hliníkové karoserie s prostorovým rámem ASF). Je jisté, že se bude jednat o limitovanou edici. První vozy se ke svým majitelům dostanou v roce 2012. Za kolik se bude novinka prodávat, není doposud známo.
Diskuze