Auto/moto – novinky od Volkswagenu vždy příjemně překvapí
Lehké linie dělají jméno každé řadě Golfu, proto se nedal očekávat nějaký výraznější zásah do osvědčeného designu předchozích modelů. Přesto se na nový model čekalo s obrovským napětím. Není divu když se jedná o jednu z nejprodávanějších modelových řad v historii.
Design – nejsilnější stránka tohoto auta
Číslo šest v pořadí Golfů navázalo na úspěšnou předchozí řadu. Hned na první pohled působí nový model sportovnějším dojmem. Zepředu nevypadá tak robustně, což asi dělají menší světlomety a zřejmě taky tmavé prvky na masce a nárazníku. Naopak zezadu se nám model poněkud vzhledově rozšířil.
Stojí za tím velice úspěšný Touareg, podle něhož nový Golf zdědil výraznější koncová světla, která v noci zaručeně odliší auto od ostatních, podobných modelů jiných automobilek. Ani design interiéru nevybočuje z ucelené rodinky Golfů. Klasické křivky a prvky jen nepatrně vylepšují celkový dojem. I tyto malé úpravy však navodí pocit, že sedíte v luxusním autě i při pořízení modelu v základní verzi.
Motory? Také sázka na tradici
Hlavní oblastí, na kterou se vývojáři Volkswagenu zaměřují je tlumení hluku a přenášení vibrací do interiéru vozidla. To ocení hlavně řidiči jezdící po českých „tankodromech“. Nezapomnělo se zde ani na spotřebu. Ta dosahuje hodnoty asi 6,3 litrů na 100km, což je zhruba o půl litru méně než u jeho předchůdce.
Podvozek zůstal stejný jako u předešlé řady. Ovšem to nic neznamená, protože ten je na velmi vysoké úrovni. Motorová škála je velice pestrá a skládá se hlavně z přeplňovaných motorů. Nový Golf nás tedy ničím nepřekvapil. U tohoto modelu to však může být jedině výhoda. To také dokazují první statistiky prodeje, které dosahují tradičně velkých čísel.
Diskuze