Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Nové Audi R8 - supersportovní bourák

R8 jako první model Audi s motorem umístěným uprostřed kombinuje dlouholeté zkušenosti ingolstadtské automobilky z motoristického sportu s úchvatným designem a technologickým know-how nejvyšší úrovně.
Osobní automobil Audi R8 při průjezdu zatáčkou

Audi R8 a jeho design

Přední část Audi R8 zdobí tři velké otvory v nárazníku pro chlazení brzd, vpředu také nalezneme Led diodové světlomety, prvně použité u R8 jako potkávací, parkovací i dálkové světlo v jednom, s mnohonásobně vyšší životností než u klasických žárovek. Na zadní okno navazuje automaticky výsuvný spojler na odtrhové hraně karoserie.

 

Boční siluetu velmi nízkého kupéčka R8 charakterizuje výrazná, barevně odlišená část karoserie za předními dveřmi, nazvaná „sideblade”, do níž jsou začleněny mohutné vstupy vzduchu pro „dýchání” a chlazení centrálně umístěného osmiválce. Srdce Audi R8 bije pod efektním krytem tvořeným rozměrným zadním oknem. Boční část má otvory pro chlazení motoru. Zadní část Audi R8 zaujme čtveřicí výfuků a automatickým přítlačným křídlem.

Systém Quattro

Celkový efekt tohoto nového sportovního auta doplňují 19-ti palcová kola poháněná prostřednictvím systému Quattro s pneumatikami 235/35 vpředu a 295/30 vzadu.Ve spojení s ultralehkou hliníkovou karoserií vystavěnou na prostorovém hliníkovém rámu Audi Space Frame (poměr 3,81 kg/k) je zárukou zcela výjimečné dynamiky.

Audi R8 – vysoký komfort jízdy a sportovní dynamika vozu zárověň

K dispozici u Audi R8 jsou dva typy převodovek - sériově šestistupňová manuální a na přání sekvenční převodovka Audi R tronic, ovládaná joystickem na střední konzole a „pádly” pod volantem. Součástí výbavy na přání je i magnetický tlumicí systém Audi magnetic ride.

Tlumicí systém Audi magnetic ride

Jeho základním prvkem jsou drobné magnetické částice rozptýlené v oleji tlumičů. Jsou-li částice vystaveny elektrickému poli, mění se během milisekund tlumicí charakteristika. Nový systém zaručuje vysoký komfort jízdy a zároveň sportovní dynamiku podle jízdních podmínek. Z Audi R8 zažijete to pravé potěšení z jízdy.

Motor Audi R8 – rychlost o které se Vám ani nezdá

Audi zvolilo klasickou koncepci 4,2 litru V8 FSI. Vysokootáčkový motor poskytuje výkon 420 koní v 7.800ot/min, maximální točivý moment vrcholí hodnotou 430 Nm v rozmezí od 4.500 do 6.000 ot/min. Audi se z 0 dostane na 100km/h za pouhých 4,6 sekund. O dokonalou adhezi se postará pohon všech kol Quattro.

Interiér Audi R8

Interiér nového Audi R8 je zcela orientován na řidiče a doslova jej integruje jako nedílnou součást vozu. Přístrojový panel je lehce natočen na řidiče, dole zploštělý sportovní volant podtrhuje ultimativní charakter vozu a zároveň dovoluje pohodlné nastupování a vystupování. Sportovní sedadla, sériově dodávaná v kombinaci kůže/Alcantara mohou být na přání zaměněna za skořepinová sedadla, exkluzivně pro R8 vyvinutá výrobcem Quattro GmbH.

 

Prostor za sedadly umožňuje pohodlně uložit i rozměrnější věci, zavazadlový prostor pod přední kapotou nabízí dalších 100 l objemu. Sportovní vzhled interiéru doplňuje středový panel, který obsahuje rádio, CD přehrávač s reproduktory a pomocný vstup pro MP3 přehrávač.

Technické parametry Audi R8

Audi R8

Motor
vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l s přímým vstřikováním FSI
Počet válců
8
Objem motoru
5204 ccm
Nejvyšší výkon
309 kW/7800 (ot./min)
Objem nádrže
60 litrů
Maximální rychlost
301 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h
4,6 s
Spotřeba ve městě
15 l/100 km
Spotřeba mimo město
12 l/ 100 km
Pohotovostní hmotnost
1470 kg
Nosnost
410 kg
Délka automobilu
4430 mm
Šířka automobilu
1900 mm
Výška automobilu
1250 mm

Hlavní výbava modelu Audi R8

Bohatá výbava potvrzuje, že přes svůj ryze sportovní charakter je R8 typické Audi a jeho pasažéři si mohou dopřát veškerých komfortních a technologických vymožeností, které značka Audi nabízí.

 

  • 19” speciálně navržená hliníková litá kola
  • osmnáctipalcové kola rozměru 235/40 vpředu a 285/35 vzadu
  • šestistupňová manuální převodovka
  • střešní křídlo
  • Led diodové světlomety
  • elektrický posilovač řízení
  • kotoučové brzdy
  • hliníková kapota
  • čtveřice výfuků s automatickým přítlačným křídlem
  • dvojité airbagy vpředu
  • high-end audio souprava Bang & Olufsen s výkonem 465 wattů
  • akustický parkovací systém
  • couvací kamera
  • multimediální rozhraní MMI s velkoformátovým barevným displayem.

Audi R8 - cena

Kupéčko Audi R8 v základní výbavě by se mělo pohybovat v cenovém rozmezí kolem 3000 euro (2 995 000 korun).

Pro fanoušky Audi R8 máme dobrou zprávu

Poslední zpráva říká, že R8 nezůstane jen u verze coupé. V roce 2008 by na trh měla dorazit i verze Audi R8 bez střechy.

Přečtěte si také o Audi Q7 - obr s agresivním designem

Nebo vás více zajímá nové Audi TT?

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Dara Rolins – krásné tělo, sexy hlas

Magazín pro všechny správné chlapy jakéhokoliv věku. Články o ženách, sexu, automobilech, technice, sportu, bojovém umění, kultuře a celkové image muže.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

laškování
Rozpalte to!
23.11.2017

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.