BMW M3 a jeho design
Nový přední spoiler s velkými otvory pro přívod vzduchu a eliptickými reflektory do mlhy nebo také přední kapota vyrobená z hliníku, která je o 40% lehčí, než standardní kapota vyrobená z oceli, jsou poměrně zásadními novinkami nového BMW M3. Dominantou kapoty nové M3 je středový prolis, který poskytuje dostatek prostoru pro nový motor M3. Karosérie nového modelu BMW M3 včetně blatníků je širší než původní (o 20 mm) a je zdůrazněna emblémem M3 na předních blatnících.
Jak se tvůrci BMW M6 vypořádali s interiérem
Interiéru BMW M3 dominuje palubní deska, která nese klasické znaky BMW. Novinkou, převzatou z modelu BMW M5, je otáčkoměr s variabilními maximálními otáčkami vyznačenými červeným polem. Multifunkční volant má nový design. Celkový vzhled interiéru dotváří obložení dveří z hliníku. Ze stejného materiálu je také opěrka pro nohu vedle pedálu spojky. Ke komfortnímu pobytu uvnitř automobilu přispívá automatická klimatizace s odděleným ovládáním pro řidiče a spolujezdce.
Nová sportovní sedadla
Novinkou oproti ostatním modelům BMW jsou nová sportovní sedadla, která jsou poprvé v historii nabízena s nastavitelnou šířkou opěráku. Tyto sedadla již v základním provedení nabízejí velmi dobré boční vedení i při sportovní jízdě. Sedadlo v BMW M3 je dále vybaveno vzduchovými vaky na pravé a levé straně opěráku, které mohou být pomocí elektrické pumpy nafouknuty do potřebné šířky. Tento systém dovoluje každému řidiči nastavit si optimální boční vedení podle jeho potřeby.
Jízdní vlastnosti a dynamika
Motor o objemu 3246 ccm dosahuje maximálního výkonu 343 koní (252 kW) při 7900 ot./min. u evropské verze. Díky zvýšení výkonu dosahuje pohonná jednotka měrného výkonu na 1 litr objemu 106 koní. Píst motoru BMW M3 se při maximálních otáčkách motoru (8000 ot./min.) pohybuje rychlostí 24 m/s. Speciálně pro tuto pohonnou jednotku byl vyvinut nový elektronický management motoru, který nese označení MSS 54 a je díky aplikaci 32-bitového mikroprocesoru schopen provádět až 25 milionů operací za sekundu.
Nový model BMW M3 je vybaven šestistupňovou ručně řazenou převodovkou. Díky vhodnému odstupňování je vůz schopen dosáhnout rychlosti 100 km/h na 2. rychlostní stupeň. Na šestý rychlostní stupeň dosáhne automobil maximální, elektronicky omezené rychlosti 250 km/h při středních otáčkách motoru. Díky vysokým výkonům musely být pro nový model M3 vyvinuty nové pneumatiky, která mají průměr 18 palců vpředu a 19 palců vzadu. Tato pneumatiky zaručují výborný přenos výkonu na vozovku na suchém i mokrém povrchu. Na přání bude možno vybavit vůz 19-ti palcovými pneumatikami o rozměru 225/40 ZR 19 vpředu a 255/35 ZR 19 vzadu, obutých na nových discích o šířce 8 a 9 palců, které zvýrazňují sportovní charakter vozu.
BMW M3 - vše pro vaši bezpečnost a pohodlí
K ochraně cestujících slouží standardně montované airbagy pro řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy a boční airbagy. Nové BMW M3 je vybaveno novými, velkými, vrtanými kompozitními kotouči s plovoucím uložením. Nové brzdy mají rozměry 325/28 mm vpředu a 326/20 mm vzadu a nabízejí vysoký brzdný výkon. S podporou posilovače brzd o průměru 10 palců dosahuje M3 zpomalení až 11 metrů/sek., což znamená zastavit z rychlosti 100 km/h na pouhých 35 metrech BMW M3 potřebuje k zastavení z rychlosti 100 km/h 2,6 sek., což je poloviční čas, který potřebuje na zrychlení z 0-100 km/h.
Diskuze