Design nové Corvetty ZR1
Nová Corvetta ZR1 je novinka na automobilovém trhu, která bude od ostatních modelů Corvette jednoduše odlišitelná nejen díky svému vzhledu. Design vozu byl přepracován především na přídi, která se má více přiblížit závodním vozům C6R. Dominantním designérským prvkem nové Corvetty ZR1 je bezpochyby také střed kapoty odkrývající pohled na kryt motoru, pod nímž je uložen kompresor. Ve snaze snížit celkovou hmotnost vozu i jeho těžiště je použita u nové Corvetty jednodílná karbonová střecha.
Jízdní vlastnosti Chevroletu Corvette ZR1
Chevrolet Corvette ZR1 je novinka založená na šesté generaci klasické Corvetty. Pohání ji silný osmiválec LS9 o objemu 6,2 litru, což je oproti její starší příbuzné Z06 se 7 litry překvapivý rozdíl. Nový agregát za pomoci mechanického kompresoru Eaton podává výkon 462 kW (620 k) a točivý moment 807 Nm, přeplňovaná pohonná jednotka LS9 produkuje 90 procent točivého momentu v rozmezí od 2600 do 6000 ot./min a má litrový výkon 100 koní na litr objemu. Síla pohonné jednotky je přenášena na kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky Tremec TR6060.
dokonalý styk s asfaltem mají na starosti pneumatiky Michelin Pilot Sport, které mají rozměry vpředu 285/30 ZR19 a vzadu 335/20 ZR20. Rychlé zastavení mají zajistit karbon-keramické kotoučové brzdy. Zadní patnáctipalcové kotouče jsou stejné jako ty, které byly použity na přední nápravě Ferrari Enzo. Vpředu má Chevrolet Corvette ZR1 brzdy o průměru patnáct a půl palce. Do kotoučů se vzadu zakusují čtyřpístkové a vpředu šestipístkové brzdiče od společnosti Brembo.
Chevrolet Corvette ZR1 s použitím magneto-reologických tlumičů
Na ZR1 je upraven i podvozek, kde jsou oproti modelu Z06 použity měkčí pružiny a magneto-reologické tlumiče s měnitelnou charakteristikou podobné jako u Ferrari 599 GTB Fiorano.
Zajíma Vás cena Corvetty?
Chevrolet Corvette ZR1 má k dealerům dorazit začátkem léta 2008 a jeho cena se má v USA pohybovat okolo 100.000 amerických dolarů (zhruba 1,8 mil. Kč).
Diskuze