Jak Maybach Exelero vzniklo?
Maybach Exelero vzniklo v rámci reklamní kampaně výrobce pneumatik, firmy Fulda. Nápad vytvořit tento vůz vznikl v roce 2003 na srazu IAA ve Frankfurtu, kde výrobce pneumatik Fulda z DaimlerChrysleru přišel s myšlenkou vytvořit 23 - palcová kola a propagovat je na novém modelu. Výrobce neuvažuje o tom, že by se exelero vyrábělo sériově.
Maybach Exelero a jeho design
O design Maybach Exelero se postarala specializovaná vysoká škola v Pforzheimu v Německu, karoserii prototypu vyrobila ve spolupráci s Daimler-Chrysler firma Stola v Itálii.
Co skrývá Maybach Exelero pod kapotou?
Maybach Exelero má pod kapotou dvanáctiválec do V s objemem 5908 cm3 a se dvěma turbodmychadly. Pohonná jednotka disponuje výkonem 515 kW (700 koní) při 7000 ot./min. a maximálním točivým momentem 1020 Nm při 2500 ot./min.
Maybach Exelero |
|
Motor | dvanáctiválcový bi-turbo motor |
Počet válců/ventilů | 12 |
Objem motoru | 5 908 cm3 |
Objem nádrže | 110 litrů |
Nejvyšší rychlost | 341,45 km/hod. |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod. | 4,4 sekund |
Pohon vozu |
110 oktanovým benzínem |
Otáčivý moment |
až 1020 nM |
Spotřeba Maybach Excelero |
50 l/100 km |
Hmotnost automobilu | 2 660 kg |
Délka automobulu | 5 890 mm |
Výška automobilu | 1 390 mm |
Šířka automobilu | 2 140 mm |
Diskuze