Bugatti Veyron a jeho design
Design vozu Bugatti Veyron je velice vyvážený a dokonalý v každém detailu. Přední části Veyronu dominuje rozměrná maska chladiče, které se také říká „Bugattiho podkova”. Tento tvar přední masky vozy provází od samotného počátku. Další velmi efektní a také nepřehlednutélné jsou dva otvory pro přívod vzduchu k předním brzdám. Bočnímu pohledu na Bugatti dominuje poměrně hodně dopředu posunuté čelní sklo a masivní část za dveřmi, ve které jsou ukryty rozměrné otvory pro přívod vzduchu k motoru. Chladný a čerstvý vzduch pro sání motoru zajišťují dva velké vstupy po stranách střechy. Zakulacená záď Veyronu je uprostřed rozdělena rozměrným lichoběžníkovým výfukem, který je po stranách obklopen velkým difuzorem.
Jak se tvůrci Bugatti Veyron vypořádali s interiérem
V interiéru Bugatti Veyron jsou použity ty nejkvalitnější materiály jako je například kůže, leštěný hliník nebo semiš. Před tříramenným volantem je kaplička s pěticí kruhových přístrojů. Vlevo dole naleznete v interiéru Veronu indikátor výkonu v koních a vpravo dole rychloměr končící na hranici 420 km/h. Středová konzole z leštěného hliníku je jednoznačnou dominantou celého interiéru.
Jízdní vlastnosti a dynamika
Bugatti Veyron zrychlí z 0 na 100 km za pouho pouhých 2,5 sekund a váš adrenalin zastaví na hranici 402 km/h.. Budete mít pocit že s Bugatti létáte. Bugatti Veron a jeho widlicový šestnáctiválec (16 válců ve čtyřech řadách po čtyřech válcích, kterým sekundují čtyři turbodmychadla) do tvaru W má zdvihový objem 7993 cm3, dosahuje 736 kW (tj. 1001 koní) při 6000 ot./min a nejvyšší točivý moment 1250 Nm je k dispozici mezi 2200 a 5500 ot./min. Převodovka DSG byla vyvíjena společně s firmou Ricardo a má sedm rychlostních stupňů. Pohon všech kol je zajišťován s pomocí mezinápravové spojky Haldex umístěné u přední nápravy Bugatti Veyronu. Nápravy jsou tvořeny dvojitými trojúhelníkovými rameny vpředu i vzadu, pneumatiky o rozměrech 265/680 ZR 500A vpředu a 365/710 ZR 540A vzadu, jsou dodávány se systémem PAX, umožňujícím dojezd i po defektu.
Technické parametry
Bugatti Veyron |
|
Motor |
Šestnáctiválec složený ze dvou motorů V8 s objemem 7993 cm3 |
Počet válců /ventilů |
16 |
Objem motoru |
7993 cm3 |
Nejvyšší výkon |
736 kW/6000 ot./min. |
Objem nádrže |
100 litrů |
Maximální rychlost |
402 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h |
2,5 s |
Spotřeba ve městě |
40/100km |
Spotřeba mimo město |
14,7l/100km |
Pohotovostní hmotnost |
1888 kg |
Nosnost |
490 kg |
Délka automobilu |
4462 mm |
Šířka automobilu |
1998 mm |
Výška automobilu |
1204 mm |
Bugatti Veyron - vše pro vaši bezpečnost a pohodlí
Bugatti Veyron je vybaveno aerodynamickou brzdou na zádi, zlepšující brzdné schopnosti vozu při rychlostech nad 200 km/h. V takové situaci je křídlo vztyčeno během 0,4 sekundy do úhlu 70° a zvýšený aerodynamický odpor brzdí automobil a současně vyvažuje rozdělení brzdných sil, zvýšením přítlaku na zadní nápravě. Samotná aerodynamická brzda umí vytvořit brzdné zpomalení ve výši 0,6 g (tj. 5,8 m/s2). Výkonné kolové brzdy generují v případě potřeby zpomalení 1,3 g (tj.12,75 m/s2). Při plném brzdění umí Veyron 16.4 zpomalit z 400 km/h na nulu za méně než 10 sekund.
Bugatti Veyron - cena
Jeho cena činí 1 160 000 eur, tedy v přepočtu 34 800 000 Kč. Ročně vyjede na silnici pouho pouhých padesát kusů ročně po dobu šesti let. Až vyjede na silnici poslední (třístý vůz) Bugatti Veyron, bude sága nejrychlejších králů silnic uzavřena.
Diskuze