Lehké linie dělají jméno každé řadě Golfu, proto se nedal očekávat nějaký výraznější zásah do osvědčeného designu předchozích modelů. Přesto se na nový model čekalo s obrovským napětím. Není divu když se jedná o jednu z nejprodávanějších modelových řad v historii.
Design – nejsilnější stránka tohoto autaČíslo šest v pořadí Golfů navázalo na úspěšnou předchozí řadu. Hned na první pohled působí nový model sportovnějším dojmem. Zepředu nevypadá tak robustně, což asi dělají menší světlomety a zřejmě taky tmavé prvky na masce a nárazníku. Naopak zezadu se nám model poněkud vzhledově rozšířil.
Stojí za tím velice úspěšný Touareg, podle něhož nový Golf zdědil výraznější koncová světla, která v noci zaručeně odliší auto od ostatních, podobných modelů jiných automobilek. Ani design interiéru nevybočuje z ucelené rodinky Golfů. Klasické křivky a prvky jen nepatrně vylepšují celkový dojem. I tyto malé úpravy však navodí pocit, že sedíte v luxusním autě i při pořízení modelu v základní verzi.
Motory? Také sázka na tradiciHlavní oblastí, na kterou se vývojáři Volkswagenu zaměřují je tlumení hluku a přenášení vibrací do interiéru vozidla. To ocení hlavně řidiči jezdící po českých „tankodromech“. Nezapomnělo se zde ani na spotřebu. Ta dosahuje hodnoty asi 6,3 litrů na 100km, což je zhruba o půl litru méně než u jeho předchůdce.
Podvozek zůstal stejný jako u předešlé řady. Ovšem to nic neznamená, protože ten je na velmi vysoké úrovni. Motorová škála je velice pestrá a skládá se hlavně z přeplňovaných motorů. Nový Golf nás tedy ničím nepřekvapil. U tohoto modelu to však může být jedině výhoda. To také dokazují první statistiky prodeje, které dosahují tradičně velkých čísel.
Rubrika Auto-moto a její lákavá nabídka: Zajímavý Hummer O2 Audi R8, další člen početné rodinyLepší a prostornější Audi A3 Sportback BMW M6 Convertible Mitshubishi Lancer Evo IX