Malý roadster s názvem Seat Tango
Dvousedadlový Seat Tango vychází z platformy nového modelu Ibiza zkrácené o 20 centimetrů. O design Seatu Tango se postaral Ital Walter de Silva. Při konstrukci trubkového rámu, ukrývajícího se pod kapotou konceptu využili návrháři svých zkušeností se stavbou soutěžních vozů WRC. Trubková konstrukce, vytvářející kolem prostoru pro cestující pevnou ochrannou klec, nese přední zavěšení McPherson i zadní závěsy kol, jejichž geometrie zaručuje tzv. samořiditelný efekt. Zároveň je do rámu uchycený zážehový čtyřválcový přeplňovaný motor 1.8 o výkonu 132 kW/180 k umožňující rychlost 235 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7 sekund.
Interiér Seatu Tango
Od podvozku, karoserie až po interiér prostupuje celý koncept Seatu Tango dojem lehkosti a elegance. Působivé jsou například v interiéru záměrně nijak nezakrývané části ocelového skeletu a hliníkové trubky nosné struktury vozu. Nepřehlédnutelné jsou i kůží čalouněné kryty zavazadlových prostorů, které vzadu za opěradly sedadel plynule navazují na splývavé křivky karoserie. Jednou z mnoha konstrukčních zajímavostí je i to, že sedadlo řidiče je pevně uchycené do struktury vozu, zatímco pedály, volant i palubní přístroje jsou nastavitelné podle výšky řidiče.
Seat Tango - bezpečnost cestujících
Bezpečnost cestujících obstarávají čelní a boční airbagy, systémy ABS, ESP, TCS apod.
Inovativní osvětlovací systém
Xenonové světlomety i směrová světla jsou umístěny v Seatu Tango pod jednodílným průhledným krycím sklem, které svým tvarováním dokonale kopíruje proporce přední části vozu. Světlomety mají zařízení pro samočinnou směrovou regulaci v závislosti na úhlu natočení předních kol. Světla do mlhy, ukrytá pod maskou chladiče, jsou tvořena seskupením světelných diod.
Koncová světla využívají kombinace optických vláken. Jeden svazek může zaručit funkci jak směrových, tak brzdových i koncových světel. Zadní světla samočinně upravují intenzitu svého záření dle okolních světelných podmínek.
Diskuze