Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Jak úspěšně reklamovat

S vadnými výrobky se bohužel setkáváme často. Aby byla reklamace výrobku úspěšná, je třeba znát alespoň základy reklamního práva. Poradíme vám, jak uplatnit reklamaci, na co se reklamace nevztahuje, kde a do kdy je možné zboží reklamovat.
Fotografie ikony nákupního internetového košíku

Na co se reklamace nevztahuje

Prodávající není zodpovědný za vady věcí prodávaných za nižší cenu, jedná-li se o vadu, kvůli které je sleva poskytnuta. Stejně tak není prodávající zodpovědný za vadu věci, která se prodává již jako použitá, pokud se jedná o vadu vzniklou opotřebením nebo používáním věci.

Řešení reklamace – odstranitelná a neodstranitelná vada

Zakoupíte-li vadné zboží, prodávající je povinen vadu do 30 dnů ode dne reklamace odstranit. Pokud vadu odstranit nelze, máte právo na výměnu zboží nebo její součásti. Není-li výměna možná, má zákazník právo na vrácení peněz. Je také možné žádat za vadné zboží slevu.

Nezapomeňte na doklad

Aby nedocházelo ke zbytečným komplikacím, nechejte si vystavit doklad o reklamaci, včetně data zahájení a ukončení reklamace. Jakmile dojde k výměně reklamovaného zboží, začne běžet záruční doba znovu ode dne převzetí věci.

Do kdy je možné reklamovat zboží

Není-li na zboží vyznačena lhůta k použití věci, platí tato zákonná záruka, ve které smíte zboží reklamovat:

  • Spotřební zboží – 24 měsíců
  • Potravinářské zboží – 8 dní
  • Krmivo - 3 týdny
  • Zvířata – 6 týdnů

Záruční doba běží od okamžiku, kdy jste za zboží zaplatili. Obecně ale platí, že čím dříve zboží reklamujete, tím větší máte šanci. Například zkažený vlašský salát musíte reklamovat co nejdříve – již druhý den byste se mohli dostat do sporu, zda je vina opravdu na straně prodávajícího nebo zda třeba salát příliš dlouho necestoval ve vaší horké tašce.

Kde reklamovat

Často se stává, že vaší reklamaci prodejce odmítne s tím, že zboží musíte reklamovat pouze v místě nákupu. Není to ale pravda. Jedná-li se o stejnou obchodní síť, můžete zboží reklamovat ve kterékoliv jejich pobočce. Pokud prodejce zanikl a jeho živnost převzala jiná firma, máte právo uplatnit reklamaci u této.

Reklamace zboží zakoupeného přes Internet

Pokud reklamujete zboží zakoupené přes Internet, do stížnosti vždy piště své jméno, e-mailovou adresu, telefonní číslo a důkladný popis reklamace. Přiložte kopii dokladu o zaplacení zboží. Věděli jste, že ze zákona můžete bez reklamace výrobek zakoupené přes Internet vrátit do sedmi dní?

Další rady do života

Jak se stát domácím kutilem?

Jak si najít práci v zahraničí?

Jak ušetřit za benzín či naftu

Jak si něco koupit, ale neprohloupit...


Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Nespoutaný Sébastien Chabal

Magazín pro všechny správné chlapy jakéhokoliv věku. Články o ženách, sexu, automobilech, technice, sportu, bojovém umění, kultuře a celkové image muže.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

laškování
Rozpalte to!
23.11.2017

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.