Citroen C6 a jeho design
4908 milimetrů dlouhý, 1860 milimetrů široký a 1464 milimetrů vysoký Citroen C6 se jednoznačně řadí mezi velké luxusní sedany. Přední částí Citroën C6 potvrzuje svou identitu díky široké masce chladiče, zahrnující chromované šípy továrního znaku, táhnoucí se až ke svislým světlometům. Světlomety jsou protažené k blatníkům a dále až na širokou žebrovanou kapotu, což dává vozu výrazný vzhled, dále zvýrazněný nízkou linií profilu. Skla bočních oken sledují oblou linii střešního oblouku, která se ztrácí u zadních sloupků, a připomíná kupéčko. Pohyblivý spoiler podtrhuje klíčovou hodnotu značky, což je aerodynamika.
Jak se tvůrci Citroenu vypořádali s interiérem
S originálními prvky designu Citroenu C6, se můžete setkat také uvnitř vozu. První, čeho si při pohledu do interiéru všimnete jsou vrstvená okna ve dveřích, která nemají rámečky. Další zajímavostí na dveřích C6-ky je půlkruhový kryt odkládacího prostoru se dřevěnou dekorací. Uvnitř vozu naleznete všestranně elektricky seřiditelná sedadla (i vzadu) a také jednoduše tvarovanou a souměrnou přístrojovou desku. Řidič má k dispozici pokročilý navigační systém NaviDrive, který lze ovládat i hlasově a jeho výstupy si promítat na čelní sklo. Hlasem lze ovládat také adresář nebo mobilní telefon. Jízdu v dešti usnadňuje dešťový senzor hlídající stěrače se zcela novou geometrií pohybu, kdy se každý pohybuje nezávisle na tom druhém. Novinkou je u Citroenu také elektrická parkovací brzda a nechybí ani parkovací senzory. Celý interiér vozu je velmi prostorný, což ocení hlevně cestující, kteří sedí v zadní části vozu. O ještě lepší pohodlí při jízdě se stará automatická klimatizace, která umožňuje volit samostatné klima pro každého cestujícího zvlášť.
Jízdní vlastnosti a dynamika
O pohon Citroenu C6 se starají dva motory V6. První - zážehový motor o objemu 3,0 litru produkuje výkon 155 kW (215 k) při 6000 ot/min a točivý moment 290 Nm při 3750 ot/min. Druhá varianta je vznětový přeplňovaný motor o objemu 2,7 l, který má výkon 150 kW (208 k) při 4000 ot/min a točivý moment 440 Nm při 1900 ot/min. Oba motory pracují se šestistupňovou automatickou převodovkou. Zrychlení z 0-100 km/h zvládá Citroen C6 v dieselové verzi za 8,9 sekundy, benzínový motor potřebuje 9,4 sekundy. Nejvyšší rychlost C6-ky je 230 km/h. Výrazně se ovšem liší ve spotřebě paliva. Vznětový motor spotřebuje průměrně 8,7 litru nafty, zážehový třílitr potřebuje 11,2 l na 100 kilometrů.
Citroen C6 - bezpečnost a pohodlí zároveň
Podvozek citroenu C6 je tvořen v přední části lichoběžníkovou nápravou s dalším táhlem eliminujícím vertikální síly na nekvalitních vozovkách. Zadní náprava je víceprvková. Nejnovější generace hydro-pneumatického pérování zde hraje také svou důležitou roli. Bezpečnost vozu podporuje systém LDWS, který hlídá jestli řidič v rychlostech nad 80 km/h nevybočil ze zvoleného směru (v případě nutnosti systém zatřepe se sedadlem). O bezpečnost posádky v případě havárie se stará celkem 9 airbagů a další dnes již běžné systémy (například posuvné opěrky hlavy pro případ nárazu zezadu).
Diskuze