Kdo je lepší řidič?
Mezi muži a ženami jakožto řidiči je opravdu velký rozdíl, a to nejen ve stylu jízdy, ale také v samotném přístupu k automobilu. Zatímco žena využívá auto jako účelový prostředek, pro přepravu z místa na místo, nakupování a podobně - a řízení je pro ní spíše nutnost než zábava - muž sedá za volant i kvůli samotnému řízení, které ho baví. Pro polovinu řidiček je řízení stresující záležitostí, kdežto muži umějí při jízdě relaxovat.
Muž také přikládá autu větší význam než žena. Věří, že v pěkném autě spíše přitáhne pozornost opačného pohlaví. Díky tomu, že řízení je spíše technickou záležitostí, se dokáže naučit ovládat automobil za velmi krátkou dobu. Muž má šanci být dobrým řidičem v krvi, věří ve své řidičské schopnosti a proto mu řízení také jde. Samotný přístup k řízení však zároveň tuto jejich výhodu sráží na kolena.
Ženy mají lepší prostorové vnímání a periferní vidění, muži se zase lépe vyznají v mapách. Ženy dokáží dělat několik věcí najednou – např. řídit, mluvit s kamarádkou a ještě pokukovat po řidiči v levém pruhu, my ale zase umíme v případě nebezpečí reagovat pohotověji.
Více nehod způsobují muži
Pokud by se bralo, že je lepším řidičem ten, kdo řídí bezpečněji, zvítězily by ženy. Ženy méně riskují, raději jedou pomaleji, nevyhledávají adrenalin. Naproti tomu muži si svou rychlou jízdou mnohdy dokazují sebevědomí, více porušují pravidla silničního provozu, jsou náchylnější k pití alkoholu za volantem a provokování ostatních řidičů. Mužské pohlaví je zkrátka za volantem agresivnější, proto také způsobuje mnohem více dopravních nehod než ženy. Statistiky dokazují, že ženy se na vážných nehodách podílejí čtyřikrát méně než muži a smrtelné nehody způsobí ročně okolo 11% z nich. Poměr řidičů a řidiček je přitom 6:4, takže se my muži nemáme čím chlubit.
Závěrem
Jak vidíte, je těžké určit, kdo je lepším řidičem. Z hlediska bezpečnosti si lépe vedou ženy, z hlediska technického zase muži. Chceme-li tedy ženám dokázat, že řídíme lépe, měli bychom zapracovat na bezpečnosti!
Diskuze