Monte Carlo - klenot Formule 1
Městský okruh v Monte Carlu přetrvává navzdory snaze o další vylepšení bezpečnosti jezdů. V éře moderních okruhů se širokými bezpečnostními zónami a dlouhými rovinkami zůstává jediným pamětníkem starých časů se všemi spletitými zatáčkami, šikanami, nepřehlednými vracečkami a především tunelem, který je raritou snad ve všech motoristických disciplínách. Zároveň díky tomu, že vede mírně doprava je také nejrychlejší zatáčkou v šampionátu, protože zde vozy dosahují při výjezdu až 290 km/h.
Monte Carlo není jen Formule 1
VC Monaka se pořádá už od roku 1929 a je s délkou 3 370 m vůbec nejkratším okruhem v kalendáři Formule 1. Zároveň si drží primát nejpomalejší tratě, kde je téměř nemožné někoho předjet. S trochou štěstí to jde snad jen před šikanou po už zmíněném výjezdu z tunelu i tam však mnozí zkušení borci končí mimo vytyčenou trať. A tak je klíčem k úspěchu v Monaku často vydařená kvalifikace. Ale tato Velká cena není jen o samotném závodění. Monte Carlo se při návštěvě Formule 1 vždy zaplní současnými i bývalými jezdci a především neskutečně pestrou škálou osobností, celebrit a dalších hvězdných postav, protože závod v Monaku pro mnohé znamená především společenskou událost, kde je nanejvýš vhodné se ukázat. Mnozí z jezdů mají v Monaku své trvalé bydliště a například takový David Coulthard provozuje v Monte Carlu luxusní hotel. V době konání Velké ceny tak může do boxů chodit doslova v papučích. V přístavišti, kolem něhož vede část tratě, kotví v době závodu desítky přepychových jachet. Zřejmě už si nelze představit větší požitek, než popíjet drink na palubě své lodi a sledovat svištící formule.
Bude letos Monte Carlo zvratem
V této sezóně by se při VC Monaka mohly rozdávat karty pro další průběh mistrovství. Ferrari v minulých závodech ukázalo, že se s ním letos bude muset po roční pauze opět počítat a Michael Schumacher věří, že se mu na jezdecky náročné trati podaří potřetí v krátké době porazit Fernanda Alonsa a opět ukrojit z jeho náskoku. Naproti tomu u Renaultu doufají, že jejich jednička udrží konkurenci za zády i mezi svodidly městské trati. Loňské vítězství obhajuje Kimi Räikkönen, ten by však v úspěch mohl doufat pouze v případě, že by kvalifikace proběhla z pohledu McLarenu bez komplikací. To však v tomto roce zrovna nebývá pravidlem.
Samotný závod začíná ve 14 hodin středoevropského času a bude jistě sledován milióny lidí na většině kontinentů. Monte Carlo totiž pro Formuli 1 znaméná totéž, co pro tenis Wimbledon.
Diskuze