Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Trabant a tuning

Rychlá auta a tuning, líbivá kombinace. A co spojení T+T = Tuning + Trabant? Pořádný kus historie přetvořen dle dnešních požadavků. Jak šel Trabant časem a stále si udržel příznivce, kteří z něj vyrobili dokonalost. Nasedněte prosím…

Přední pohled na modrý automobil značky Trabant

Trabant a jeho cesta

Od roku 1958 začala saská automobilka Sachsering ve městě Zwickau produkovat první předchůdce Trabantů. Původní výroba směřovala pouze k představitelům východoněmeckého režimu nebo na vojenské přehlídky. Prvním předchůdcem trabantu, co spatřil světlo světa byl Trabant 500 (P50) v roce 1957 o tři roky později se zrodil model P70.

Předchůdce Trabantu s označením P70 byl vyroben dle základů předválečného vozu DKW F8 a byl prezentován ve třech variantách a to limuzíně, coupé a combi. Poprvé v historii automobilů byla použita karoserie Duroplastu, což se později stalo typickým znakem Trabantu.

Zlomový rok 64´

V tomto roce byla kompletně přepracována karoserie vozu, která přispěla ke vzniku nového modelu - Trabant 601 (P601), který byl jako první automobil v široké míře vyráběn z plastu. Byl poháněn dvoutaktním, vzduchem chlazeným dvouválcem o výkonu 26 koní. Součástí byla i čtyřstupňová převodovka s volnoběžkou.

Na trhu byly k dostání ve dvou úrovních výbavy (S nebo de Luxe) a ve dvou typech karoserií (Limousine a Combi). Inovací ve výrobě byla verze vozu nazvaná Tramp, která byla zařízena plátěnými dveřmi a plátěnou střechou. Tramp byl zprvu hojně využíván východoněmeckou policií, později se objevil i v civilním provedení.

Dne 30. dubna 1991 byl automobilkou Sachsering vytvořen poslední kus Trabanta z důvodu špatné ekonomické situace a veřejného nezájmu.

Vytuningovaný symbol socialismu

Základem jsou kola s pořádným límcem, nebo takové které se vám prostě líbí. Rozšířené blatníky, lze vytvořit i z původních, kdy stačí nalepit polistyren, seříznout a přelaminátovat. Hoďte svého „trabíka" do nového kabátu - spojlery,  tónovaná skla, chromovaný výfuk a hlavně nový motor a věřte, že rychlost vytáhnete až na 180 km/hod. Interiér můžete hodit do kůže, přidejte podsvícení a pořádnou aparaturu a vyražte brázdit silnice. Zkrátka představivost zde nezná mezí, háčkem tohoto koníčku je otázka financí, která není zrovna nenákladná. Ale pokud jste šikovní určitě si pořádně pohrajete a naleznete i levnější varianty, jak svého miláčka zkrášlit.

Retro sraz

Jste hrdým vlastníkem tohoto starobylého vozítka a chcete se s ním velkolepě pochlubit? Zavítejte na setkání Trabanťáků, kterých je v ČR několik. Nebo se můžete přijít pokochat čistou krásou a nekončící fantazií, jako přihlížející diváci.

Na Moravě se koná již šestým rokem Trabant sraz v kempu Žralok v Plumlově, který se nachází nedaleko Prostějova. Kromě Trabantů zde můžete spatřit i ostatní vozy koncernu IFA - Wartburg, Barkas, Robur, MZ, Simson a Multicar. Bohůžel si na tento sraz budete muset chvíli počkat a to do léta 2010.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Diskuze

Vybrané video

Gadgety do třetice všeho originálního

Magazín pro všechny správné chlapy jakéhokoliv věku. Články o ženách, sexu, automobilech, technice, sportu, bojovém umění, kultuře a celkové image muže.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.