Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Sauna - kdo ocení pocení

Sauna a saunování je pro lidský organismus přínosná procedura, protože v kombinaci se studeným bazénem přispívá k postupnému otužování organismu a působí příznivě i na kožní cévy.

Žena, která odpočívá v sauně

Finská sauna - vedro ze severu

Saunování má dlouhou historii a pověsti o proslulosti zejména finské sauny nejsou vůbec od věci. Obyvatelé země tisíců jezer totiž do svých obydlí zabudovávají saunu stejně přirozeně, jako obyvatel České republiky prostorný špajz. Uhlíky polévané vodou způsobují, že vzduch v místnosti je velmi suchý, přičemž teplota šplhá až ke 100 stupňům Celsia, pokud narazíte na skalní fanoušky saunování, tak i více.
Opakem je parní sauna s vysokou vlhkostí, kde teploměr vyšplhá maximálně na padesátku, ale díky tomu zde mohou pobývat i lidé, kterým by klasická finská výheň neudělala po zdravotní stránce dobře. 

Sauna - žár a pak do chládku

V poslední době se objevuje další typ - tzv. infrasauna, kde infračervené paprsky prohřívají tělo uvnitř na způsob slunečního záření. Ani tato sauna by vzhledek k teplotě do 60 oC neměla škodit lidem se srdečními chorobami nebo vysokým krevním tlakem. Ale i pro ostatní, kteří netrpí žádnými obtížemi by mělo platit pár pravidel:
 

  • v sauně zůstaňte do té doby, pokud je vám to ještě příjemné (většinou cca 15 minut)
  • dodržujte pitný režim
  • pokud při saunování ležíte, nevstávejte příliš rychle, mohlo by dojít ke kolapsu
  • při prvních pokusech neskákejte ze sauny do ledové vody, tělo na to není připraveno, je dobré se zpočátku osprchovat chladnou vodou
  • optimální je mít saunovacího parťáka (nebo parťačku), i zdravému jedinci se může udělat při shodě okolností nevolno

Sauna - nejen prohřátá krev v plicích ...

... ale především preventivní procedura, protože tím jak své tělo vystavujeme horku a poté chladu, trénujeme tím náš kardiovaskulární systém. A především by člověk navyklý chodit do sauny neměl být tak náchylný k nachlazením, protože při pravidelném pocení se v žáru uhlíků bychom měli být otužilejší a tím i zdravější.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Recenze filmu Největší z Čechů

Magazín pro všechny správné chlapy jakéhokoliv věku. Články o ženách, sexu, automobilech, technice, sportu, bojovém umění, kultuře a celkové image muže.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.