Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Rady, jak si neničit zdraví při práci s počítačem!

Pracujete s počítačem nebo u něj trávíte své volné chvíle hraním her? Už je to tak. V dnešní moderní době se většina lidí bez počítače prostě neobejde. Jak si ale stálým sezením a prací u počítače nezničit své zdraví? Myslete více na své zdraví a netrapte tělo špatnými návyky.

Fotografie ruky na klávesnici

 

Rozmístění stolu, monitoru, klávesnice a myši

 

Stůl nikdy nedávejte rovnoběžně s oknem. Neměli byste sedět ani zády k oknu, ani naproti oknu. Když budete sedět zády, bude vám světlo dopadat na monitor. Pokud sedíte naproti oknu, tak nejen, že vám tam nedopadá dostatek světla, ale váš pohled bude klouzat spíše ven z okna než na monitor. Monitor by měl být od očí vzdálen minimálně 30 cm (ideální vzdálenost je 100 cm).

 

Jas a kontrast obrazovky si nastavte, abyste si zbytečně nenamáhali oči. Myš by měla být ve stejné rovině jako klávesnice a měly by být v šíři ramen. Dají se i pořídit podložky pod zápěstí k myšce a ke klávesnici. Nejkvalitnější pomůcky jsou z Technogelu. Vlastnosti tohoto materiálu se nijak nemění, poskytnou vám dokonalou podporu a také sníží svalovou zátěž.

 

Správné sezení na židli

 

Notebook byste nikdy neměli mít na klíně, jinak vás budou bolet záda a zbytečně pak napínáte šíjové svalstvo, které vaším nakláněním musí pak držet tíhu vaší hlavy v nesprávném úhlu. Někdy je lepší dokoupit si přídavnou klávesnici a notebook pak posunout dál. Bude fungovat jen jako monitor, jenž by měl být umístěn ve správné výšce očí.

 

Vaše nohy nechte volně, aby se chodidla dotýkaly celou plochou. Nijak je neohýbejte kolem židle či stolu. Překřížení nohou vám také neprospívá. Židli byste měli mít polohovatelnou, aby vyhovovala vašim potřebám. Nesmí jí chybět opěrátko a výšku sedátka si také nastavte podle sebe. Ideální je mít stehna a kolena níže než máte zadek.

 

Vychytávky

 

Prevencí proti křečovým žilám je masážní podložka pod nohy. Pohybem se lépe prokrvují, nevznikají otoky a nebudou vás trápit ani případné křeče. Někteří si místo klasické židle na sezení volí spíše nafukovací balón. Je dobrý pro páteř, ale nedá se na nich sedět celý den. Vynikajícím pomocníkem, když vás často bolí záda, je zádová opěrka, kterou si nastavíte pro své potřeby a je z materiálu, který se nedeformuje.

 

Pokud pracujete s notebookem je lepší využívat ho jen jako monitor, který si nastavíme do výšky očí, a budeme používat externí klávesnici. Jak dosáhnout naklonění notebooku, abychom monitor měli v úrovni očí? Poohlédněte se po vhodném stojanu. Vybírejte z různých tvarů a barev, ale pozor na jejich vlastnosti. Záleží na tom, kolik váš notebook váží i na jeho rozměrech. Proto nakupujte uvážlivě.

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Strážci Galaxie aneb Marvelovská sci-fi komedie

Magazín pro všechny správné chlapy jakéhokoliv věku. Články o ženách, sexu, automobilech, technice, sportu, bojovém umění, kultuře a celkové image muže.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.