Nový Pagani Zonda R
Supersport z dílny italského malosériového výrobce supersportů Horacia Paganiho, nese název Pagani Zonda R. Světu se představil již před více než rokem, ale stále má čím své příznivce překvapit. Stylovým designem, rychlostí, dravostí a také nízkou hmotností, která činní 1070 kilogramů. Tento krasavec je postaven na 19-ti palcových litých kolech. Zadní části vozu dominuje obrovské zadní přítlačné křídlo a velký difuzor, pod kterým je umístěna čtveřice výfuků. Přední části vozu dominuje nárazník s výrazným spoilerem. Šasi vozu dominuje karbon.
Exkluzivní interiér
Interiér je umístěný ve středu vozu. Nalezneme v něm titanové a karbonové prvky, pohodlné sportovní sedadla a dokonale propracovaný volant. Samozřejmostí jsou pětibodové bezpečnostní pásy.
Pagani Zonda R - co ukrývá pod kapotou?
Pod kapotou Pagani Zonda R nalezneme šestilitrový benzínový dvanáctiválec s výkonem 750 k (551 kW) při 7500 otáčkách a točivým momentem 710 Nm. Motor pochází z dílny tuningové divize Mercedes-Benz, AMG. Je umístěn před zadní nápravou - kvůli zachování ideálního poměru hmotnosti mezi nápravami.
O přenos výkonu na zadní kola se stará sekvenční šestistupňová převodovka. Výrobce udává zrychlení Pagani Zonda R z 0 na 100 km/hod. za 2,7 sekundy. Maximální rychlost by měla dosahovat 350 km/hod. Takovou rychlost zkrotí keramické kotouče s průměrem 380 milimetrů. Pagani Zonda R je vybavena 12-ti stupňovou kontrolou trakce od společnosti Bosh.
Dostupnost a cena
Zajímá Vás prodejní cena tohoto krasavce? Exkluzivita se projevila i v jeho ceně. Budoucí majitel za něj zaplatí 1,27 miliardy liber, v přepočtu něco okolo 38 miliónů korun. Pokud tedy máte zbytečných 38 „mega" a okouzlil Vás Pagani Zonda R natolik, že byste si jej chtěl koupit, tak si pospěšte. O vůz je poměrně velký zájem a zájemci jsou zapsáni v pořadníku.
Diskuze