Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Obezita a hubnutí – jak na tělo do plavek?

Dokončení článku o obezitě. Tipy & triky pro hubnutí. Jak postupovat při komplexní léčbě? Co jíst, co nejíst, frekvence i podle čeho vybírat. Informace o pitném režimu a ideálních sportech a pohybových aktivitách při snižování vlastní váhy.

Fotografie zobrazující nahé ženy ležící v moři

Hubnutí a obezita – řešení

Uvědomte si, že komplexní léčba obezity musí obsahovat několik základních složek

  • nizkoenergetickou dietu s omezením tuků a přidáním potravinových doplňků
  • pohybové aktivity
  • celkovou úpravu životního stylu
  • u odborníkem určených jedinců farmakologie eventuálně u těžkých obezit chirurgickou léčbu

Hubnutí a obezita – Tipy & triky

Dieta při hubnutí a obezitě – zase nic nejíst?

Vykašlete se na lékarnické váhy. Stačí vám racionální výživa a dodržovat její obecná pravidla

Obezita a racionální výživa – velikost porce
  • nemusíte jídlo vážit, stačí odhadnout, že porce (maso nebo příloha) by se měla vejít do dlaně
Obezita a racionální výživa – jak často jíst?
  • jezte častěji (5 × denně) a v malých dávkách – nedopusťte ale, aby Vás trápil hlad!
  • nejíst po osmnácté hodině je mýtus – klidně si dejte i druhou večeři, ale dodržujte výše uvedené!
Obezita a racionální výživa – pitný režim
  • nepijte slazené a barvené nápoje – dejte přednost čaji, ovocným šťávám, iontovým nápojům a neperlivým minerálkám
  • dodržujte pitný režim – 2 až 3 litry za den (včetně vody v potravinách), tzn. vypijte aslepoň 2 litry
Obezita a racionální výživa – tuky
  • živočišné tuky (sádlo) nahrazujte rostlinnými (Flora pro activ, olivový olej vyráběný studenou cestou)
Obezita a racionální výživa – uzeniny
  • omezte uzeniny, paštiky, vepřové - přeferujte drůbeží maso a nízkotučné výrobky

Obezita a racionální výživa – pečivo
  • nejezte bílé pečivo a nahraďte ho tmavých, celozrným, žítným, sojovým či cereálním
Obezita a racionální výživa – přílohy
  • z příloh dávejte přednost rýži, těstovinám, eventuálně bramborám před knedlíky
Obezita a racionální výživa – ovoce a zeleniny
  • každé jídlo doprovázejte ovocem a zeleninou
Obezita a racionální výživa – sladkosti
  • sladké zákusky nahraďte ovocem
  • pokud se bez sladkostí neobejdete, dejte přednost jablkovému závinu nebo hořké čokoládě
Obezita a racionální výživa – ryby
  • dejte si rybu minimálně jedenkrát (ideálně až třikrát) týdně
Obezita a racionální výživa – způsob konzumace
  • jezte pomalu, dlouho kousejte, nejezte ve spěchu a stresu
Obezita a racionální výživa – v jakém poměru mají být různé potraviny?
  • potraviny vždy vybírejte podle tzv. potravinové pyramidy a nezapomínejte, že i takto sestavený jídelníček může a měl by být chutný

Hubnutí a obezita – pohybové aktivity

Pohybová aktivita je nedílnou součástí komplexní léčby obezity!

Pohybové aktivity při obezitě a lékař

  • ideální případ nastává, pokud je možno program „ušít na míru” právě pro vás
  • optimální varianta je spolupráce s fyzioterapeutem

Pohybové aktivity při obezitě a jejich množství

  • obecně se doporučuje pohybová aktivita v rozsahu 150 minut intenzivního pohybu týdně (5 × 30 minut) zhruba při tepové frekvenci, kterou spočítáte: 180 − hodnota vašeho věku/minuta

Hubnutí, obezita a vhodné sporty

Obezita, sportování a změna životního stylu
  • ještě dříve, než začnete cvičit a koupíte si kolo za dvacet tisíc se zamyslete, jak změnit svůj životní styl
  • jak se dopravujete do práce?
  • můžete více chodit, namísto dojíždění autem či veřejnou dopravou?
  • co třeba vyjít po schodech, namísto jízdy výtahem pokud
Obezita a vhodné sporty
  • nejsou-li postiženy klouby pak jednoznačně rychlá chůze, běh a běh na lyžích (pozor na vhodnou obuv)
  • ideální sporty jsou také nordic walking, jízda na kole či plavání (v dostatečně teplé vodě)
  • vše se dá doplňovat cvičením aerobního charakteru s posilováním břišního svalstva

Hubnutí a obezita – doslov

Vzhledem k alarmujícím údajům o nárustu obezity a spoustě zdravotních problémů, které způsobuje jsme se rozhodli zařadit tuto sérii článků o zdraví. Možná, že už to slyšíte všude, ale je třeba na to upozorňovat znovu a znovu.

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Diskuze

Vybrané video

Jiří Grossman, král českého humoru

Magazín pro všechny správné chlapy jakéhokoliv věku. Články o ženách, sexu, automobilech, technice, sportu, bojovém umění, kultuře a celkové image muže.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.