Tajemství úspěšné televizní reklamy
Úspěšná je ta reklama, jejíž slogan jste si zapamatovali a občas ho třeba i používáte. Například věta „Mattoni už není“ je známá většině televizních diváků. Pokud vás ale reklama dokáže i rozesmát, jeho tvůrci uhodili „kladívkem na hlavičku“. Podívejme se na takové kousky:
Fernet Stock fandí chlapům
Dva kamarádi na balkóně popíjejí Fernet Stock Citrus a tvrdí, že „I muži mají své dny.“ Známou reklamu ale předčí ještě povedenější spot, kde upovídanou manželku muž jednoduše „vypustí“. Jak se zdá, Fernet Stock ví, jak se dostat do podvědomí mužů.
Blondýna s jogurtem od Müllera
Jakmile na český trh vstoupila německá mlékárenská firma Müller, ihned o sobě dala vědět sérií několika povedených televizních reklam. Patrně nejvíce se nám vryla pod kůži parodie na blondýnu, která se snaží říci, že jogurty od Mullera jsou fakt hustý.
Bóbika – černý humor pro centrum.cz
Žena, která spolu se svým přítelem navštívila asijskou restauraci, požádá personál, aby se jí postarali o jejího psa Bobíka. Kuchař ale žádost pochopí po svém a zákaznici předloží mísu s pokrmem se slovy „Bóbika.“ „Běžte radši tam, kde vám rozumí. Centrum.cz s inteligentním vyhledávačem.“ - zní závěrečná slova reklamního spotu.
Tak tuhle reklamu šmrncnutou černým humorem už zná kdekdo. Její popularita je tak vysoká, že v restauracích si lidé mnohdy místo „Na zdraví“ připíjejí se slovy „Bóbika.“ Pro Bobíka byly vytvořeny speciální webové stránky, lidé si posílají Bobíkovy fotky, vtipy i recepty. Kuriózní je, že Číňané při natáčení reklamy vůbec nepochopili vtip spotu. V jejich zemi se totiž psi jedí zcela běžně.
Diskuze