Motocykl typu chopper
Hlavním znakem motocyklu chopper je viditelně podkopnutá přední vidlice, která má na konci umístěné přední kolo. To je zpravidla znatelně větší, než kolo zadní. Pokud by kola byla umístěna naopak (větší kolo by bylo vzadu), hovoří se o galusce, kterou shora zakrývá jen lehký blatník.
Chopper má velmi malou nádrž, malé přední světlo a zajímavě řešenou přístrojovou desku, nad kterou se tyčí řídítka. Sedlo choppera je pohodlné, stupňovité s opěrkou, díky které má jezdec (i spolujezdec) pohodlí za každé situace.
Motorka typu Cruiser
Slovo cruiser znamená v češtině křižník, což je nejvystižnější výraz pro tento styl motocyklu. Stavba rámu je nízká a dlouhá, posazena na velkých kolech, které jsou ukryty v hlubokých blatnících. Nádrž je zavěšená přes horní část rámu a většinou obsahuje kapličku s přístrojovou.
Cruiser má řidítka spíše rovná, lehce přihnutá k jezdci. Sedlo jezdce je umístěno hodně nízko nad zemí. Víc jak polovina cruiserů má místo klasických stupaček velmi pohodlné pedály.
Typ motocyklu Custom
Každý, kdo se zajímá alespoň trochu o motorky, jistě se setká se stroji, které by se hodily do výše popsaných chopperů, ale některé jeho rysy souhlasí i s cruisery. V takovém případě se mluví o stylu custom, který si přivlastnil, a to vyváženě, z každé ze dvou z výše popsaných kategorií určitou část.
Typickým představitelem stylu custom je Honda – Shadov VT 600 nebo Yamaha – Drag Star 1100.
Další motorkou je Powercruiser
Svým rozvržením vychází powercruiser z motorky custom, ale stavba rámu je volená tak, aby co nejvíce vyhověla sportovnímu stylu jízdy. Typickým znakem powercruiseru jsou kola obutá do sportovních pneumatik a v neposlední řadě motor, u kterého je kladen důraz hlavně na výkon. Zkrátka, kdo má rád sportovní jízdu, volí tento typ motorky.
Motocykl typu Megacruiser
U megacruiseru si můžete všimnout typických rysů stylu cruiser. Ovšem podvozek tohoto motocyklu dovoluje větší náklony a i ostatní detaily jsou vybroušeny pro sportovnější jízdu. Příkladem tohoto stylu motocyklu je Kawasaki Vulcan 2000.
Diskuze