Práce vás musí bavit a naplňovat
Pracujete pro neschopného šéfa, který nezvládá svou práci a už vůbec není schopen udržovat si přehled o podřízených a jejich výkonu? Správný manažer či šéf by měl své zaměstnance umět motivovat a vést je k dobrým výkonům, které se pak prokážou ve výsledcích firmy.
A jestli pod takovým nepracujete a navíc nedostáváte ani zaplaceno tolik, kolik byste si zasloužili, můžete pro změnu vyzkoušet být sám sobě šéfem. Jestli si věříte a jste ochotni jít za svým snem, pak by pravděpodobně stálo za to, začít podnikat. K tomu je ale nutné mít zatraceně skvělý nápad, který má určitý potenciál.
Chcete mít svůj vlastní byznys? Nevzdávejte se
- Nejprve byste si měli vytvořit alespoň nějakou finanční zásobu, kterou byste si však měli nechat pro strýčka “Příhodu”.
- Určitě je také důležité, vytvořit si nějaký finanční plán do budoucna. Ten slouží k tomu, abyste mohli přesněji odhadnout, kolik peněz bude potřeba vložit do začátku a kdy vám začne vaše firma vydělávat.
- Zařiďte si podnikatelský účet. Vždy byste měli znát aktuální stav vašeho konta, abyste se mohli lépe a rychleji rozhodovat.
- Nemocenské pojištění je pro podnikatele dobrovolné, ale přesto jej nevyužívá příliš mnoho podnikatelů. Raději preferují nemocenské pojištění od komerčních pojišťoven či uzavřou životní pojištění. Popřemýšlejte o tom, co bude pro vás výhodnější.
- Kromě finančního plánu musíte mít vytvořený i plán obchodní. Musí obsahovat především cíl, detaily o výrobcích či službách, které hodláte poskytovat, informace o vaší společnosti a určitě se vyplatí zahrnout do obchodního plánu i své plány do budoucna.
- Ještě před tím, než dáte ve svém stávajícím zaměstnání výpověď, měli byste si vyřídit veškeré nezbytné papírování ohledně vašeho podnikání.
- Když budete odcházet z firmy, zkuste ji opustit v “dobrém”. Nikdy totiž nevíte, jestli se z vašich kolegů či nadřízených později nestanou vašimi obchodními partnery či zákazníky.
- Hlavně ze začátku vašeho podnikání si musíte stanovit rozpočet. Nemůžete hned investovat do všeho. Také vám to pomůže, abyste se lépe orientovali při následném odepisování z daní, protože některé obchodní výdaje budou jistě odečitatelné.
- Buďte připraveni na to, že občas v něčem selžete a uděláte chybu. V takovém případě se musíte snažit o to víc, abyste ji už neopakovali. Poučte se z ní a pokračujte neustále kupředu. Hlavně si pamatujte, že tím nejdůležitějším je mít přehled o celém procesu. Učte se za pochodu.
Diskuze