Nové Audi R8 GT
Představujeme Vám novinku od společnosti Audi - supersport Audi R8 GT. Konstrukčním základem je patentovaný prostorový hliníkový rám ASF, který váží 210 kilogramů. Rozložení hmotnosti na obě nápravy je v poměru 43:57. Manuálně nastavitelné tlumiče umožňují snížit světlou výšku karoserie až o 10 milimetrů.
Audi R8 GT váží pouhých 1525 kilogramů - tedy o 100 kilogramů méně, než váží výchozí model Audi R8 5.2 FSI quattro. Vůz je postaven na devatenáctipalcových kolech v designu s pěti dvojitými paprsky ve tvaru písmene Y. Na předních blatnících jsou loga GT. Do zadního nárazníku, jenž je vyroben z uhlíkového kompozitu, byly zabudovány rozměrné kulaté koncovky výfuků a vývody pro vzduch z podběhů kol. Zadní světlomety LED jsou kryté tmavými čirými skly.
Co ukrývá pod kapotou?
Pod kapotou nového Audi R8 GT nalezneme motor V10 o objemu 5,2 litru dosahující výkonu 412 kW (560 koní) při 8700 otáčkách. Zdvihový objeme činní 5204 cm3, křivka točivého momentu vrcholí hodnotou 540 Nm při 6500 otáčkách. Motor s hmotností pouhých 258 kilogramů se vyrábí ručně - v maďarské továrně v Györu. Výkon je na všechny čtyři kola přenášen pomocí přímo řazené, šestistupňové, sekvenční převodovky R tronic s elektrohydraulickou spojkou.
Převodovka R tronic disponuje dvěma manuálními režimy a funkcemi Sport a Normal (aktivují se elektronicky). Řadit lze buď pákou na středové konzoli a nebo pádly na volantu. Vůz dokáže zrychlit z klidu na 100 km/hod. za 3,6 sekund a dosáhnout nejvyšší rychlosti 320 km/hod.
Brzdová soustava je tvořena sériově kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením z keramického kompozitu. Přední kotouče mají průměr 380 milimetrů, zadní kotouče mají průměr 356 milimetrů.
Limitovaná edice Audi R8 GT
Tohoto supersportovního krasavce plánuje automobilka Audi vyrobit pouhých 333 kusů. Cena Audi R8 GT byla pro německý trh stanovena na 193 000 eur (v přepočtu cca 5 miliónů korun). Cena pro český trh by měla být stanovena později.
Diskuze