Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Aprilia - na křídlech větru

Aprilia je důkazem, že i malá společnost s pár zaměstnanci si se svými výrobky může vyšlápnout i na velké tovární motocykly. V současnosti vyrábí tato továrna tisíce motocyků ročně.

Závodní motocykl značky Aprilia 2 v červeném provedení

Aprilia začínala s bicykly

Společnost Aprilia vznikla ihned po válce v městě Noale v benátské provincii. Její zakladatel Cavalier Alberto Beggio se rozhodl pro výrobu jízdních kol a příslušenství.

To trvalo až do roku 1968, kdy se společně s otcem ocitl v čele společnosti syn Ivano. Ten nechtěl zůstat pouze u výroby bicyklů a zhruba s tuctem zaměstnanců malé továrny se pustil do výroby malých motorek.

Aprilia - odborník na nižší kubatury

Mopedy, které z této aktivity vyšly, dostaly jméno Colibri a Daniela. Ale první věhlas si Aprilia vydobyla modelem Scarabeo. Ten se vyráběl až do obsahu 125 ccm.

V roce 1974 vzešla z továrny v Noale první skutečně reprezentativní motorka označená jako RC 125, která byla prezentována na milánském autosalonu a o rok později se začala zúčastňovat závodů.

Trpělivost se Aprilii vyplatila

Aprilia začala nejdříve v domácích motokrosových šampionátech, tam však sklízela poměrně brzy velké úspěchy. Už v roce 1977 triumfovala ve stopětadvacítkách i dvěstěpadesátkách. Postupně se začala prosazovat i na evropské a světové scéně, především v nižších kubaturách.

Motocykly Aprilia v té době začaly pronikat i na světové trhy, ročně jich tato italská továrna vyrobila na konci sedmé dekády kolem 12 tisíc kusů.

Aprilia - překonání krize

Na začátku osmdesátých let procházel motocyklový průmysl krizí, do něhož se zapletla i Aprilia. Jediným jejím východiskem bylo začít vyrábět i jiné druhy motorek. A tak k motokrosovým soutěžním strojům a mopedům, přibyly i cestovní motocykly a endura.

Aprilia - útok na silnice

Prvním silničním motocyklem se stala Aprilia ST 125 z roku 1983, kterou následoval daleko sportovnější model STX a rovněž bylo vyrobeno enduro ETX jak stopětadvacítka a třistapadesátka.

Novým impulsem a postrčením značky Aprilia mezi do té doby kralující japonské výrobce bylo vítězství Lorise Reggianiho v roce 1987 v San Marinu v silničních dvěstěpadesátkách.

Příliv moto úspěchů

Aprilia se v devadesátých letech dočkala i celkového vítězství v šampionátu nejen v silničních motocyklech (Alessandro Gramini v roce 1992), ale třeba i v kategorii trialu. Sportovní úspěchy se nemohly neodrazit i v komerčním sektoru a po motocyklech z Noale byla velká poptávka, která vedla k neustálému rozšiřování výroby.

Současnost značky Aprilia

Nyní patří Aprilia pod společnost Piaggio & C. SpA, která se rozšířením o novou značku stala čtvrtým největším výrobcem motocyklů na světě s produkcí přes 600 tisíc kusů ročně a se zastoupením v 50 zemích světa.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Sexy závodnice Olga Lounová

Magazín pro všechny správné chlapy jakéhokoliv věku. Články o ženách, sexu, automobilech, technice, sportu, bojovém umění, kultuře a celkové image muže.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

laškování
Rozpalte to!
23.11.2017

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 Railsformers s.r.o.