Dá se předpokládat, že první setkání s vizitkou se u většiny odehrávalo v tom okamžiku, když v napínavé detektivce vyšetřující soukromé očko například Phil Marlowe s větou - kdyby vás ještě něco napadlo - předalo většinou krásné podezřelé malinký kartónek.
Vizitky zažily boomNávštívenky se totiž trochu vytratily z českého prostředí, ale s návratem podnikání se tato milá pozornost a zároveň i nenápadný marketingový prvek zrehabilitovala a v těchto dnech už existuje několik druhů vizitek a jejich grafického i povrchového zpracování.
Jak může vizitka vypadat
Mohlo by se říct, že jak si vizitku navrhneme, takovou ji budeme mít. Už není překážkou tvar, barevnost a další grafické vychytávky. Pokud však chceme mít opravdu vizitku, která zaujme a poslouží svému účelu, je vhodné ji provést přehledně a především na ní uvést všechny důležité údaje a kontakty. Vizitky musí svým vzhledem zaujmout!
Vyloženě bychom se měli vyvarovat toho, aby návštívenka působila nevkusně a aby byla přeplácaná.
Kartónky, které obsahují nejzákladnější informace, by se měly předávat při osobních setkáních, protože se tak snadněji předchází tomu, že zapomenete nebo spletete jméno vašeho obchodního partnera, což může mít dalekosáhlé následky pro další jednání, stejně jako špatné podávání ruky.
Vizitky nemusí být jen obchodní
Není nikdo psáno, že vizitkama se mohou chlubit pouze obchodní zástupci, reklamní manažeři a soukromí detektivové. Vizitku si můžeme nechat zhotovit i sami za sebe.
Existují tyto typy navštívenek: