Inspirace z 50. let minulého století
Veritas RS III je supersportovní roadster o rozměrech 4680 mm (délka), 2020 mm (šířka) , 970 mm (výška) určený pro 2 cestující. Rezervní spolujezdcovo sedadlo zakryje při jeho nevyužití karbonový panel. Díky karbon-kevlarové karoserii automobil váží pouhých 1080 kilogramů. Přední části vozu dominují ostře řezaná xenonová světla a rozměrná maska připomínající otevřenou tlamu žraloka. Plochá záď s úzkými koncovými světly a dvojicí centrálně umístěných koncovek nerezového výfukového systému (umístěného pod horní hranou zádi) dodá roadsteru sportovní nádech. 22 palcová litá kola obouvají pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx v rozměrech 255/30 vpředu a 325/25 vzadu. Podvozek by měl být výškově nastavitelný.
Co ukrývá Veritas RS III pod kapotou?
Pod kapotou Veritas ukrývá desetiválec od BMW (použitý například u BMW M5 či M6) s výkonem 507 koní (373 kW) a 520 Nm točivého momentu při 6100 otáčkách. Plánována je také alternativní volba k pětilitrovému motoru - 5,5 litrový motor od Brabham Racing o výkonu 605 koní. Na výběr má budoucí majitel ze dvou typů převodovek - sedmistupňové automatické (SMG) nebo manuální šestistupňové.
Zrychlení z 0 na 100 km/hod. se odehraje během pouhých 3,2 vteřin. Ukazatel rychlosti se u nového Veritasu zastaví na hranici 347 km/hod. O ukočírování rychlosti se postarají vrtané, vnitřně odvětrávané keramické kotouče Brabham Racing.
Pěkně drahá „hračka". A navíc limitovaná edice!
Veritas RS III by se měl začít prodávat začátkem roku 2010. Výrobu zajistí 15 zaměstnanců německé společnosti VerMot z města Grafschaft-Gelsdorf. Již teď je jasné, že se bude na tohoto krasavce stát fronta. Ovšem pouze 30 šťastných (a hlavně majetných) se jej doopravdy dočká, jelikož se jedná o limitovanou edici. Cena se bude pohybovat okolo 9 miliónů korun, což není zrovna málo...
Diskuze