Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Třikrát hurá pro Google

Víte, v čem má internetový vyhledávač Google náskok oproti svým konkurentům? Čtěte dále a dozvíte se více…

Logo Google

Na začátku všeho byl „pouhý“ algoritmus

Patříte také mezi ty, kteří rádi „gúglují“? Ještě před 13-ti lety o vyhledávači Google nikdo nevěděl a byl „pouhým“ výsledkem výzkumu, na kterém pracovali dva mladí hoši jménem Larry Page a Sergey Brin ze Stanfordovy univerzity. Právě tito dva mladí muži uvedli do praxe svůj algoritmus, který zjednodušeně řečeno určoval každé internetové stránce její důležitost v závislosti na tom, kolik jiných stránek na ni odkazuje. Nazvali jej PageRank – tento „algoritmus“ je dodnes velmi důležitou složkou vyhledávacího procesu.

To ale samozřejmě není vše, díky čemu se stal Google tím, čím v současnosti je. Při vyhledávacím procesu u něj hrají svou roli také texty hyperlinků (odkazy), názvy stránek (slovo v názvu stránky má vyšší důležitost, než stejné slovo v jejím obsahu), stáří stránek, filozofie řeči, lokální výsledky, apod. Zkrátka, je toho opravdu hodně a na každé jeho části má svůj podíl rozsáhlý tým „chytrých hlav“. To ovšem není vše, v čem je Google jedinečný…

I přes silnou konkurenci se příjmy Googlu pohybují v miliardách dolarů

Vyhledávač Google patří v současné době mezi jednu z dlouhodobě nejnavštěvovanějších stránek na internetu – to dokazuje i fakt, že Google Inc. v loňském roce vydělala více než 23 miliard dolarů. Je to tedy dostatečně velká suma na to, aby se Google řadil mezi největší a nejsilnější hráče na trhu. Svou pozici si musí neustále, a to nejen proto, že mezi jeho hlavní konkurenty patří vyhledávač Bing od Microsoftu (ten se hned od začátku zaměřil na oblasti, ve kterých měl Google mezery) a nebo sociální sítě Facebook a Twitter (i když se to nezdá, tak i tyto sítě jsou jeho konkurenty).

Neustále inovace – pokusní králíci jsou běžní uživatelé

Je jasné, že pokud se chce Google udržet tam, kde je, tak pro to musí něco udělat. Rozsáhlý „Googlovský“ tým musí neustále vymýšlet nové inovace, funkce, zlepšováky, apod. – zkrátka snažit se dělat vše pro to, aby u něj lidé zůstali a nepřešli ke konkurenci. A také v tom je Google jedinečný, protože se pořád u něj něco děje, aniž by si toho běžný uživatel internetu všimnul (teď mluvím o inovacích, nové funkce Google velmi rád propaguje). Pro představu - v tuto chvíli na Googlu běží několik stovek (možná i tisíců) nových zkušebních vychytávek, které se po určitém období a po zhodnocení výsledků buď přiřadí k základnímu „algoritmu“ a nebo se jednoduše smažou. Všechny tyto vychytávky se samozřejmě zkouší na běžných uživatelích. Jsme tedy jakýmisi pokusnými králíky, kteří ve výsledku určí, zda-li ta či ona věc pro Google přínosná či nikoliv.

Nej, nej, nej…..?

A do třetice všeho dobrého je Google jedinečný také tím, že při své práci dodržuje osvědčenou strategii, nabírá ty nejlepší „mozky“, vykupuje ty nejlepší nápady (například vyhledávač Aardvark zakoupený v únoru tohoto roku) a zaměstnává ty nejlepší lidi na to, aby veškerou jeho snahu prodali (samozřejmě že s pořádným ziskem).

Co říci závěrem? Snad jen to, že Google má velké předpoklady k tomu, aby i nadále zůstal jedničkou ve svém oboru. Zda-li je to dobře či nikoliv, je věc názorů. Co si o Googlu myslíte Vy? O svůj názor se s námi můžete podělit v diskuzi, které je umístěná pod tímto článkem.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Nejkrásnější Prdelka zpátky v Praze!

Magazín pro všechny správné chlapy jakéhokoliv věku. Články o ženách, sexu, automobilech, technice, sportu, bojovém umění, kultuře a celkové image muže.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.