Subaru Impreza WRX STI a jeho design
Subaru Impreza WRX STI poznáte od původního Subaru impreza WRX podle o něco většího otvoru pro přístup vzduchu k mezichladiči turbodmychadla, umístěného v horní části kapoty a také díky projektorovým světlometům než má Subaru Impreza WRX. Ostatní prvky, jako lakované prahy nebo větší koncovka tlumiče, už jsou těžko postřehnutelné a navíc je najdete i u většiny Subar Imprez WRX.
Subaru Impreza WRX STI - silný a výkonný
Subaru Impreza WRX STI na rozdíl od dosavadních slabších provedení značky Subaru má nejen zvýšený výkon a točivý moment, ale poskytuje například i vodní chlazení radiátoru, chladiče stlačeného vzduchu ovládané tlačítkem na přístrojové desce, šestistupňovou převodovku a podvozek velmi podobný tomu, jaký používají vozy Subaru WRC. Přitom interiér zůstává do značné míry civilní a pohodlný.
Interiér Subaru Impreza WRX STI
Subaru Impreza WRX STI nabízí mnoho prostoru a místa i pro hlavu. V kabině vozu se nachází palubní deska s jedním přístrojem a snadno čitelnými displeji a červenými luminiscenčními číselníky. Sportovní vzhled interiéru doplňuje středový panel, který obsahuje rádio, CD přehrávač s reproduktory a pomocný vstup pro MP3 přehrávač. Subaru Impreza WRX STI (Subaru Tecnica International) je až na pár výjimek v exteriéru i interiéru podobné Subaru Impreze WRX.
Sportovní vlastnosti má i Hyundai Getz
Subaru Impreza WRX STI vám zaručí živou jízdu
Subaru Impreza bylo navrženo tak, aby nabídlo svým majitelům nezávislost, živou jízdu a svobodu nejen na závodních tratích, ale také v městském provozu. Šestirychlostní převodovka s přímým řazením byla vyvinuta společností Subaru a je určena speciálně pro Subaru WRX STI. Tím, že převodovka vychází z využití velkého točivého momentu určeného pro automobilový sport, se může pochlubit velkou pevností a tuhostí a vytváří pocit sportovního a plynulého řazení.
Indikátor otáček REV
Když otáčky motoru dosáhnou řidičem zvolenou úroveň, instalovaný indikátor otáček REV pobídne k zařazení vyššího rychlostního stupně, což opravdu Subaru Impreza WRX STI plní svůj slib s velmi živou jízdou. Subaru Impreza WRX STI je vybaveno elektrickým posilovačem řízení, který je v městské dopravě velmi výhodný a v případě nutnosti umožňuje rychlé manévrování.
Technické parametry pro Subaru Impreza WRX STI
Subaru Impreza WRX STI |
|
Motor | Vodou chlazený čtyřválcový motor boxer z lehké slitiny, 4 ventily v každém válci, 2 vačkové hřídele pro každou řadu válců. Systém AVCS (aktivní systém řízení ventilů). Duté ventily (výfukové plněné sodíkem – lepší odvod tepla). Mezichladič stlačeného vzduchu s ostřikem vody. |
Počet válců |
4 |
Objem motoru |
2500 ccm |
Nejvyšší výkon |
195 kW/6000 (ot./min) |
Objem nádrže |
60 litrů |
Maximální rychlost |
238 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h |
5,5 s |
Spotřeba ve městě |
17 l/100 km |
Spotřeba mimo město |
15 l/ 100 km |
Pohotovostní hmotnost |
1470 kg |
Nosnost | 410 kg |
Rozvor | 2525 mm |
Délka automobilu |
4465 mm |
Šířka automobilu |
1740 mm |
Výška automobilu |
1440 mm |
Hlavní výbava modelu WRX STI
- 17” speciálně navržená hliníková litá kola
- pneumatiky 225/45R17
- střešní křídlo
- elektrický posilovač řízení
- kotoučové brzdy
- zadní difuzér
- hliníková kapota
- obrácené pérování
- samostatný tlumič výfuku o velkém průměru s logem STI
- červené luminiscenční číselníky
- přední světlomety HID
- výsuvné ostřikovače předních světlometů
- dvojité airbagy SRS vpředu
Subaru Impreza WRX STI - cena
Subaru Impreza WRX STI dorazila nedávno i k nám do České republiky a je možné si ji pořídit za 1.358.000 korun buď v klasické modré barvě WRX, případně s bílým, stříbrným nebo tmavomodrým lakem. Máte-li na kontě dostatek financí pro investice navíc, volte Subaru Impreza WRX STI (připravte si dalších 140 tisíc korun), můžete vlastnit v Evropě vůz z tisíce kusů varianty WRX STI Prodrive Style.
Diskuze