Udržujte dobré pracovní vztahy
Pro udržení dobrých pracovních vztahů je třeba být k lidem nejen zdvořilý a milý, ale také upřímný. Nevyslovujte něco, co není pravda, jen abyste byli oblíbení. Pracovníci váš herecký talent snadno prohlédnou. Patříte-li mezi vedoucí pracovníky, chvalte přede všemi, ale kritizujte jen mezi čtyřma očima.
Ctěte svého nepřítele
Vždy se v kolektivu najde někdo, kdo vám k srdci zrovna nepřiroste. Pravidlo asertivního chování ale zní: „Cti svého nepřítele“. Silnější není ten, kdo druhému podkopává nohy, ale ten, kdo je schopen dostat se na výsluní čistou cestou. S názory protivníka nemusíte souhlasit, ale pokuste se je respektovat.
Střežte své soukromí
Je běžné, že se lidé v práci navzájem svěřují se svými osobními problémy – pozor ale, abyste nezašli příliš daleko. Vždy se najde někdo, kdo toho může zneužít! Ne vždy také kolegy baví vaše osobní problémy poslouchat – sami jich mají víc než dost!
Flirtování na pracoviště nepatří
Ačkoliv až 50% partnerských vztahů vzniká na pracovišti, ponechejte si flirtování na popracovní dobu. Pozor také na to, s kým a před kým flirtujete – primitivními vtipy se můžete jen shodit.
I vzhled ovlivňuje vaší kariéru
I to, jak se oblékáte, ovlivňuje, jak vás lidé vnímají. Vyvarujte se extrémního upřednostňování černé barvy – budete působit nepřístupně. Oživte občas své oblečení zelenou, modrou nebo žlutou. Nebuďte příliš extravagantní a pěstujte si celkově upravený vzhled.
Pomáhejte svým kolegům
Vycházejte svým kolegům vstříc, ne však na úkor vlastního dobra. Pokud nevíte, kde vám pro přemíru práce hlava stojí a ještě si k tomu přiberete práci za kolegu, který se stará o nemocné dítě – musíte si uvědomit, že nejste služebníčkem a že i kamarád má právo pomoc slušně odmítnout.
Buďte pozitivní
Snažte se být raději pozitivní než jen na všechno naříkat. Kolegové potřebují v týmu někoho, kdo jim i v té nejhorší chvíli dokáže dodat odvahu a dobrou náladu – proč byste to nemohl být zrovna Vy?
Diskuze