Podprahová reklama - jak na vás působí?

Podprahová neboli skrytá reklama může naprosto pohltit naše smysly. Ani si toho nemusíme být vědomi, ale naše vědomí může být ovlivněno tak snadno.

Podprahová reklama - jak na vás působí?

 

Stačí i obyčejný billboard, na kterém si někdo vychutnává svařák, a pokud zrovna mrznete, váš mozek na to nepřestane myslet. Podvědomě tak budete vyhledávat místo, kde si budete moct vychutnat nějaký horký nápoj. A takhle to funguje se vším a všude.

 

Naše podvědomí nás ovládá víc, než nám je milé

 

Někdy se tomu však dokážeme ubránit. Záleží na tom, v jaké míře nás naše podvědomí ovlivňuje. Také záleží na tom, jakou váhu přisuzujeme našemu podvědomí při rozhodování. Psychologové objevili určitý efekt, který má s podprahovým ovlivňováním spoustu společného.

 

Tento efekt nazvali “priming”. Lidé jsou vystaveni stimulům, ať už ve formě obrázků či slov, a v tomto případě je vnímají vědomě. Čeho si ale lidé neuvědomují je to, že ty podněty do jisté míry ovlivňují jejich další rozhodování. Má to vliv dokonce i na chování.

 

Princip podprahové reklamy

 

Nejčastěji se podprahové reklamy vyskytují ve filmech. Vědomě jsme schopni vnímat pouze nepatrné množství tohoto druhu reklamy. Jestliže tedy budeme přehlceni větším množstvím podprahové reklamy, lidský mozek na to již nebude reagovat. Neuvědomíme si to. Informace se uloží do mozku, kde se následně zpracuje - zcela nevědomě.

 

Někdy také může dojít k časovému zpoždění, avšak ukládání takových informací probíhá mnohem důkladněji než ty uvědomělé. Když se takové informace dostanou do paměti, nejsou nikým kritizovány a ani nejsou konfrontovány s jinými informacemi. Tudíž je my (příjemci) snadněji akceptujeme. Kvůli této reklamě si pak věci, na které byla reklama zaměřena, nakupujeme. A stačí jen malá zmínka nebo nějaká celebrita a hned se nám to vybaví.

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Co si v kinech nenechte určitě ujít!
Podpořte projekt Cisterna pro hasiče Žulová nákupem v e-shopu s charitativním kalendářem a reklamními předměty.

Magazín pro všechny správné chlapy jakéhokoliv věku. Články o ženách, sexu, automobilech, technice, sportu, bojovém umění, kultuře a celkové image muže.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2024 Railsformers s.r.o., Zásady zpracování osobních údajů Nastavení Cookies