Samuraj.cz

Mitsubishi Lancer EVO IX

Kateřina Řehořová
Výkon motoru je přenášen na kola Lancru EVO IX pomocí šestistupňové manuální převodovky. Přepracovaný podvozek má významný podíl na chování vozu ve vysokých rychlostech a na ovladatelnosti v zatáčkách, disponuje aktivním mezinápravovým diferenciálem.
Mitsubishi Lancer EVO IX a jeho design

Mitsubishi Lancer Evo IX je prozatím posledním modelem této řady, který se na český trh dostal v letošním roce. V roce 2007 by měli tvůrci Lancru vypustit do světa další ještě více vylepšený model Mitshubishi Lancer Evo X. Exteriér zdobí restylizované aerodynamické prvky, kterými jsou například vstupní otvory vzduchu na nové přídi, které kryje síťovina kvůli jejich lepší účinnosti. Zadní karbonový spoiler je u Mitsubishi Lancru dutý kvůli snížení těžiště. Na přání jsou u Mitshubishi k dispozici nástavce pro další zlepšení účinnosti.

Jak se tvůrci Lancru vypořádali s interiérem

Při pohledu do kokpitu Lancru EVO IX se nedá návrhářům nic vytknout. Ihned jak se do Mitsubishi usadíte, zjistíte, že to co jste cítili při pohledu na supersportovní Lancr z venku, je pravdou. Interiér ve vrcholném provedení doplňují i exkluzivní prvky z hliníku a karbonu. Stylovou volbou je prostřední RS, nabízející odlišnou hlavici řadící páky a trojici přídavných ukazatelů napětí, tlaku oleje a turba. Bezesporu vás také zaujme nový titanový volant Momo a karbonové obložení palubní desky a středové konzole.

Jízdní vlastnosti a dynamika

Mitsubishi zrychlí z 0 na 100 km za pouhých 5.7 sekund a omezovač Lancru IX váš adrenalin zastaví na hranici 255 km/h. O skvělý zážitek z jízdy se postará trubodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 4G63 o objemu 1997 cm3. Výkon motoru je přenášen na kola automobilu pomocí šestistupňové manuální převodovky. Přepracovaný podvozek, který má významný podíl na chování vozu ve vysokých rychlostech a na ovladatelnosti v zatáčkách, disponuje standardně nejen aktivním mezinápravovým diferenciálem, ale také aktivním řízením všech kol. Vpředu je diferenciál Torsen se zvýšenou svorností, uprostřed a vzadu pak elektrohydraulicky ovládané diferenciály regulující přenos točivého momentu na jednotlivá kola. K významným technickým pomůckám u Mitsubishi patří nově naladěné turbodmychadlo se systémem chlazení stlačeného vzduchu a firemní systém variabilního časování a zdvihu ventilů MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing and lift Electronic Control System).

Technické parametry Mitsubishi Lancer EVO IX 2,0 Mitsubishi Lancer EVO IX 2,0

Motor

turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 4G63

Počet válců

4

Objem motoru

1997 ccm

Nejvyšší výkon

210 kW/6.500 ot

Objem nádrže

55 litrů

Maximální rychlost

255 km/h

Zrychlení z 0 na 100 km/h

5,7 s

Spotřeba ve městě

14,6/100km

Spotřeba mimo město

8.2l/100km

Pohotovostní hmotnost

1465 kg

Nosnost

560 kg

Délka automobilu

4490 mm

Šířka automobilu

1770 mm

Výška automobilu

1450 mm


Mitsubishi Lancer EVO IX - vše pro vaši bezpečnost a pohodlí

O vaši bezpečnost a pohodlí se v Mitsubishi Lancru postará vysoce účinný brzdový systém Bremzo. O lehké ovládání se stará posilovač řízení, který je závislý na rychlosti. K mimořádným jízdním vlastnostem přispívá i systém aktivního řízení boční stability AYC (variabilní rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá zadní kola), který umožňuje až o 10% rychlejší průjezd zatáčkou. Motor, převodovka i systém pohonu všech kol jsou odvozeny od soutěžního speciálu WRC. ACD (aktivní centrální diferenciál) umožňuje řidiči, aby dle povrchu vozovky operativně nastavil jeden ze tří režimů - asfalt, štěrk nebo sníh.

Základní výbava Mitsubishi Lancer EVO IX
bezpečnost a přední airbagy SRS pro řidiče a spolucestující
zabezpečení systémem centrálního uzamykání dveří
vstup bez klíče (2 vysílače)
hliníkové dveřní ochranné lišty
přední bezpečnostní tříbodové pásy ELR s napínáním
zadní tříbodový bezpečnotní pás ELR/ALR x 3
hliníková kapota s výstupem vzduchu
elektr. ovládaná dveřní zpětná zrcátka v barvě vozu s vyhříváním (asférické na straně řidiče)
zadní nárazník stejné barvy se zapuštěným difuzérem
zadní kombinovaná světla s černým prodloužením
černý volant se třemi paprsky MOMO potažený kůží
krátká řadicí páka s rukojetí potaženou kůží
panel řazení v titanovém provedení s logem „Lancer Evolution” páka parkovací brzdy potažená kůží a pochromované uvolňovací tlačítko
středový panel v titanovém provedení se schránkou 2 DIN
osvětlená spínací skřínka
sestava ukazatelů sportovního typu
dvojitý ukazatel ujeté vzdálenosti
varovná kontrolka zbytkového množství paliva ukazatel teploty chlazení motoru
varovná kontrolka poklesu tlaku a množství oleje
varovná kontrolka poklesu hladiny brzdové kapaliny
indikátor poruchy
super AYC indikátor
ovládání centrálního diferenciálu
panely ovládání oken v titanovém provedení
hliníkové pedály (spojka, brzda, plynový pedál)
automatická klimatizace se vzduchovým filtrem
přední a zadní elektricky ovládaná okna s ochranou proti přiskřípnutí
průduchy vytápění zadního sedadla
Audio a souprava audio 2 DIN (6 reproduktorů, střešní anténa a držáky)
přední nastavitelný přerušovaný stěrač
laminované zelené přední sklo
přední boční zelená tvrzená skla pohlcující paprsky
halogenové světlomety s černým prodloužením
přední sedadla se zapuštěnými opěrkami
pro děti pro ISO-FIX upínací kotva (trojbodová)
přední a zadní sedadla kožená / Alcantara®
Mitsubishi Lancer EVO IX - cena

Model Mitsubishi Lancer EVO IX GRS 2.0T 16V MIVEC (280k) je na trhu k dostání od 1 199 900 korun. Pokud si připlatíte u Lancru EVO IX 50 000 korun, dostanete ke svému novému vozu sporovní paket, který obsahuje odlehčená kovaná kola BBS (odlehčí vůz o 4.4 kilogramy) v kombinaci se sportovními tlumiči Bilstein.

Srovnejte s extrémním sportovním vozem BMW 4M Coupé >>

Hodnocení: 4.5

Počet: 2

Nejlepší: 5 Nejhorší: 4

Podpořte projekt Cisterna pro hasiče Žulová nákupem v e-shopu s charitativním kalendářem a reklamními předměty.