Lamborghini Murciélago LP640 a jeho design
Design vozu Lamborghini Murciélago LP640 je velice zajímavý - působí poměrně agresivním dojmem. Lamborghiny Murciélago LP 640 si zachovává všechny původní zásady a principy vozů Lamborghini. Karoserie Murciélaga LP640 se svými charakteristickými nůžkovými dveřmi je vyrobena z vysoce kvalitní oceli a voštinového karbonu a je spojována lepením a nýtováním. Nové Lamborghiny působí nyní ještě dravějším dojmem také díky novému přednímu i zadnímu nárazníku, světlům a výfuku zakomponovanému do zadního nárazníku. Na atraktivnosti a zajímavosti vozu Murciélago mají svůj podíl také dveře, které se u 12-ti válcových modelů Lamborghini vyklápí nahoru.
Jak se tvůrci Lamborghini Murciélago LP640 vypořádali s interiérem
Interiér Lamborghini Murciélago LP640 je nyní ještě prostornější a pohodlnější. Sedadla v tomto sportovním voze prošly nejvýraznějšími změnami. Díky zvětšeným rozměrům a novým opěrkám hlavy nyní svému majiteli nabízejí ještě více pohodlí. Kožené čalounění je prošíváno kosočtvercovým vzorem, nazývaným Q-citura. Stejný design je použit také i na výplních dveří, přepážce mezi sedačkami a motorem a na stropě. Palubní deska má nyní nové osvětlení a grafický design. V interiéru Lamborghini Murciélago LP640 naleznete také stereo Kenwood s displejem o úhlopříčce 6.5” a přehrávačem DVD, MP3 a WMA. Za příplatek je také k dispozici satelitní navigace.
Jízdní vlastnosti a dynamika
Motor nového Murciélaga LP640 prošel poměrně zásadními úpravami. Objem vidlicového dvanáctiválce s úhlem rozevření 60° se díky delšímu zdvihu a většímu vrtání zvětšil z 6.2 na 6.5 litru (6.496 cm3). Tím vzrostl už tak výjimečný výkon z 580 koní na současných 640 koní (471 kW) v 8000 ot./min a maximální točivý moment nyní dosahuje 660 Nm v 6000 ot./min. Aby bylo možné přenést větší výkon na silnici, je nové Lamborghiny Murciélago LP460 vybaveno upravenou šestistupňovou převodovkou, odolnějším diferenciálem a novými poloosami. Na přání je k dispozici i automatická převodovka e-gear, vybavená módem „Thrust” pro lepší akceleraci. Lamborghini je vybaveno permanentním náhonem na všechna kola, založeným na systému Lamborghini VT s viskózní spojkou. Systém je zcela samostatný a nepotřebuje žádné elektronické prvky. Výkon je obvykle mezi přední a zadní nápravu rozdělen v poměru 30:70. Lamborghini Murciélago LP640 má speciální 18 - palcová litá kola obutá do pneumatik Pirelli P Zero „Rosso” o rozměrech 245/35 vpředu a 335/30, za nimiž se skrývají brzdy s ventilovanými kotouči o průměru 380 mm vpředu a 355 mm vzadu. Řízení, ovladatelnost a stabilitu zlepšují nové pružiny, stabilizátory a upravené elektronicky ovládané tlumiče.
Technické parametry
Lamborghini Murciélago LP640 |
|
Motor | vidlicový dvanáctiválec |
Počet válců/ventilů | 12 |
Objem motoru | 6493 cm3 |
Nejvyšší výkon | 471 kW/8000 ot. /min |
Objem nádrže | 110 litrů |
Maximální rychlost | 340 km/hod. |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 3,4 s |
Spotřeba ve městě | 32,3 l/100 km |
Spotřeba mimo město | 15 l/100 km |
Lamborghini Murciélago LP640 - vše pro vaši bezpečnost a pohodlí
Supersportovní auto jako je Lamborghini Murciélago LP460 musí svým budoucím majitelům zaručit také vysokou úroveň bezpečnosti. Dostatečný brzdný účinek zajišťují větrané kotouče o průměru 380 x 34 mm vpředu a 355 x 32 mm vzadu. Pokud je potřeba zvláště vysoký brzdný účinek, je možné Lamborghini vybavit karbonovými brzdami o průměru 380 x 36mm se šestipístovými třmeny.
Lamborghini Murciélago LP640 - cena
Cena silničního sportovního vozu Lamborghini Murciélago LP640 se nyní v přepočtu pohybuje okolo 8,7 milionů korun.
Diskuze