Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Kouření - jak s ním už definitivně skončit?

Zbavit se tohoto zdraví poškozujícího zlozvyku zvládne jen malé množství kuřáků. Někteří přestat nechtějí, to už je jejich volba, kterou bohužel ani jejich nejbližší ve většině případů nezmění. Ale těm, co se pokoušejí přestat, zkusíme poradit.

Kouření - jak s ním už definitivně skončit?

 

První věcí, kterou byste si měli uvědomit je ta, že sami to pravděpodobně nezvládnete. Budete k tomu potřebovat podporu rodiny či blízkých přátel. A za druhé, musíte tomu pevně věřit a nenechat se k tomu opětovně zlákat. Za každou cenu se snažte ve svém úsilí vytrvat.

 

Čím byste měli začít?

 

  • Nejprve se zbavte všeho, co vám připomíná cigaretu. Máme na mysli popelníky, zapalovač a samozřejmě i cigarety. Nemusíte se přestat vídat s kamarády, kteří chtějí kouřit i nadále. Jen jim vysvětlete situaci a pokud vás nebudou dostatečně podporovat a budou vám ty cigarety neustále cpát až pod nos, scházejte se s nimi jen výjimečně. Alespoň první 2 měsíce, než se chuť na cigaretu naučíte trochu ovládat.
  • Snažte se vyhýbat stresovým situacím. Ve chvílích, kdy se nebudete cítit příjemně, zkuste myslet na jiné věci, než na zapálení cigarety na uklidnění. Jde to i jinak. Pro začátek si najděte nějaký svůj rituál pro chvíle, kdy jste byli zvyklí si zapálit. Možná si k ranní kávičce obvykle zapalujete jednu cigaretku. Obejděte se bez ní a raději se pěkně v klidu nasnídejte nebo ranní kávu vynechte a dejte si třeba silný černý čaj. Jde o to, abyste narušili své denní plány, které se točí okolo cigarety.
  • Poproste někoho ze svých blízkých, aby vám ze začátku trochu pomohl. Pokud budete trávit čas spíše o samotě, budete po chvíli myslet jen na to, jak si zapálíte. Nevyhýbejte se kontaktu s lidmi, právě naopak. Měli byste chodit častěji do společnosti, navštívit přátele či rodinu, protože když budete mezi lidmi, budete mnohem lépe odolávat myšlenkám na cigaretu. 
  • Při myšlenkách na cigaretu ji nahraďte třeba žvýkačkou nebo cucacím bonbónem.
  • Ideálním řešením, jak přestat myslet na cigarety, je zvolit si nějaký sport, do kterého se pořádně “zakousnete”. Je jedno, jestli začnete chodit na procházky, dáte se na plavání nebo dáte přednost jízdě na kole. Pořádně se do toho opřete a nezapomeňte se motivovat. Občas si dopřejte i nějakou tu odměnu, za dalších pár dní bez cigarety.
  • Pokud pro vás bude příliš těžké, vzdát se cigaret najednou, určete si přesný plán a dodržujte ho bez výjimek. Dávejte si průběžně nové cíle jako třeba, že každý týden snížím počet cigaret za den o 5 kusů.

 

Pamatujte, že musíte věřit, že jednoho dne cigaretám odoláte úplně. Avšak pokud teprve začínáte, máte před sebou ještě dlouhou cestu. Držíme vám palce. Snad se vám to podaří.

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 2 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Megan Fox: promenáda v plavkách i bez

Magazín pro všechny správné chlapy jakéhokoliv věku. Články o ženách, sexu, automobilech, technice, sportu, bojovém umění, kultuře a celkové image muže.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.