Typ spolupracovníka – pan já
Takovýto spolupracovník musí být středem celého vesmíru, jinak bude s největší pravděpodobností zle. A co se týče týmové práce, je schopný si přivlastnit všechny zásluhy.
Jak takového spolupracovníka zkrotit:
Snažte se být co nejvíce sobecký. Pokud budete v jeho blízkosti, přidávejte do rozhovoru slova jako „já” a „můj”. Jestliže je Pan Já součástí vašeho týmu, tak dejte najevo, čí je který nápad. Nenechávejte mu iniciativu, tedy jen v případě, kdy jde o viditelně špatnou taktiku, která zajistí jeho neúspěch.
Typ spolupracovníka – pan dokonalý
Určitě alespoň jednoho takto dokonalého člověka znáte (např. v podobě vaší manželky). Bez ohledu na fakta má vždycky pravdu.
Jak takového spolupracovníka zkrotit:
Před tím než jeho „dokonalý nápad” zamítnete, dopřejte mu pozitivní hodnocení. Vysvětlete mu, že chyb, kterých se dopouští, jste se vy sám také dopouštěl. Používejte slova „my”, nikoliv „vy”. A naopak zapomeňte na slova typu „nikdy” nebo „vždy”.
Typ spolupracovníka – stará vojna
Tak tento typ člověka má za to, že způsob, jakým se vše dělá od roku 1972, je jediný možný a nejlepší.
Jak takového spolupracovníka zkrotit:
Jestliže se s takovým spolupracovníkem v zaměstnání setkáte, snažte se mu vnuknout myšlenku, že vaše nápady pocházejí úplně odjinud. Např. že ve vašem minulém zaměstnání to dělali takhle. V některých zaměstnáních je však přímo nutnost přizpůsobit se situaci. Anebo se jednoduše přiznejte, že jste nápad ukradl u konkurence.
Typ spolupracovníka – pan ufňukanec
Znakem ufňukaných spolupracovníků je to, že svůj cynický postoj přenáší na lidi, které mají okolo sebe.
Jak takového spolupracovníka zkrotit:
Na takovéto osoby musíte stylem něco za něco. Až si zase bude stěžovat, jednoduše řekněte „Jo a…” a pak zaútočte na to, co mu dělá opravdové starosti.
Typ spolupracovníka – pan pomlouvačný
Když je tato osoba s vámi, žasne nad vašimi skvělými schopnostmi. Ale jakmile je v kruhu svých spolupracovníků, rozplývá se nad vaší nekompetentností.
Jak takového spolupracovníka zkrotit:
Vezměte pana pomlouvačného bokem a řekněte mu, že se vám nelíbí, co jste slyšel. Pak jděte pryč a nic mu nevysvětlujte. Nebude si jistý zda jste měl na mysli pracovní záležitosti či jeho chování, což ho vyvede z míry.
Diskuze