Pamatujte na to, že byste v první řadě měli zachraňovat sebe, ne svou motorku
Ať už se vám to líbí nebo ne, motorka je rekreační dopravní prostředek. Takto k ní přistupují i samotní konstruktéři. Účelem motorky není každodenní mobilita, proto také neexistují zimní pneumatiky, neboť se využívá především v létě. Pokud se počasí začne ochlazovat a dnů, kdy průměrné denní teploty dosáhnou alespoň 10 °C, bude stále ubývat, měli byste si dávat větší pozor.
Zvyšuje se riziko, že jízdu nezvládnete - třeba kvůli výrazně snížené přilnavosti pneumatik. A jestli se domníváte, že pneumatiky zahřejete do běžné provozní teploty delší sportovní jízdou či kličkováním, jste na omylu. Myslete tedy na sníženou přilnavost především v zatáčkách a při brzdění, jinak můžete dostat smyk. A jak jistě víte, většinou to pak končí fatálně. Smyk zvládají lépe řidiči aut než motorkáři. Tak si dávejte pozor.
Jezděte pomaleji
Jelikož nikdy nevíte, co vás za kteroukoliv zatáčkou čeká, zpomalte. Ať už to bude kvůli případnému spadanému listí a plodů či stromových větví. A nemyslete si, že když bude krásný slunečný den, nikde se nemůže objevit mokrá vozovka.
O držení většího odstupu mezi automobily se vám jistě nemusíme zmiňovat, protože jste s tím určitě výborně seznámeni. Ale přesto malá připomínka neublíží. Brzdná dráha se kvůli chladnějšího počasí prodlužuje. Dejte si pozor i na kapalinu z ostřikovačů, které se mohou dostat až na vaši helmu či dokonce do očí a úst. Tak vás může i obyčejná kapalina oslepit na několik sekund. I taková krátká chvilka však může mít katastrofální následky.
Diskuze