Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Jak se stát vegetariánem

Stát se vegetariánem je účinný krok jak přispět k ukončení utrpení zvířat, zlepšit svůj zdravotní stav a být příkladem pro ty, kteří teprve váhají… Vegetariánství je forma nesouhlasu s porážením zvířat kvůli potěšení vlastních chutí.

kráva, krávy

Česká republika je ve statistikách úmrtnosti na rakovinu tlustého střeva, nemoci srdce a cév na předním místě a nejčastější příčinou je právě konzumace masa. Lidé, kteří si zdravotní důsledky pojídání masa uvědomují, zvažují, zda nepřejít na vegetariánskou stravu, ale společnost je od takového kroku většinou odrazuje. Mnohem silnějším popudem je většinou etika. Internet je plný fotografií a reportáží z hromadných jatek, velkokomplexů pro chov, které člověka přinutí se nad svým přístupem k životu zamyslet. Říká se, že chcete-li změnit společnost, musíte začít u sebe. Ať už jsou vaše důvody pro přechod k vegetariánské stravě jakékoliv, úkolem tohoto článku je pomoci vám na cestě za mírumilovnějším životem plným překážek a odsuzování okolí. Hodně štěstí!

 

Vegetariánem krok za krokem

První týden si dejte masité jídlo maximálně každý druhý den. Druhý týden maximálně každý třetí den. Třetí týden maximálně každý čtvrtý den (tedy jen jednou za týden). Čtvrý týden vynechejte masité výrobky úplně. Můžete se také přechodně stát polovegetariánem – tím, že nejdříve vyřadíte červené maso a postupně vyřazujete i drůbež a mastné výrobky (salámy, párky, paštiky).

 

 

Čím nahradit maso?

Spousta masožravců se nechápavě ptá vegetariánů: „A co jíš, když ne maso?”. No přece všechno kromě masa! Obiloviny, luštěniny, rýže, ovoce a zelenina, semínka a klíčky, to je jen malý výčet stravovacích možností vegetariána. Je jen na vás, zda vynecháte z jídelníčku i vejce (pak jste tzv. laktovegetarián), mléčné výrobky (ovovegetarián), vejce i mléčné výrobky (ovo-laktovegetarián) nebo všechny výrobky živočišného původu (tedy i máslo, mléko a med, což je přístup veganů). Existuje spousta druhů luštěnin, ovoce a zeleniny, o kterých nemáte ani ponětí, tak proč je nezařadit do svého jídelníčku? Víte, že např. cizrna chutná jako oříšky a že sója má více bílkovin než maso?

 

 

Jak vařit vegetariánsky

Vařit vegetariánsky je jednoduché a jídla nejsou vůbec bez chuti, jak se někteří mylně domnívají. Stejně jako se musí tepelně upravit a okořenit maso, aby mělo nějakou chuť (jen jej zkuste sníst syrové, bez špetky koření), můžete chuťově upravit i vegetariánskou stravu . Pokud tápete, kupte si vegetariánskou kuchařku nebo si občas zajděte do vegetariánské restaurace. Snažte se zjistit co nejvíce informací o výživě. Bude-li vaše vegetariánská strava nevyvážená, budete potřebovat vitamínové doplňky, což by byla škoda, chcete-li jíst opravdu zdravě a vyhnout se chemii.

 

 

Jak odpovídat masožravcům

Nejčastější námitka při zjištění, že jste vegetarián, má podobu varování před nedostatkem životně důležitých složek potravy. Správně sestavená vegetariánská strava přitom dodává člověku vše, co potřebuje, a možná i ještě něco navíc. Lidské trávicí ústrojí navíc není přizpůsobeno ke konzumaci masa. Střeva masožravců jsou poměrně krátká, aby se maso dostalo z těla co nejrychleji – při jeho rozkladu totiž v organizmu vznikají zdraví škodlivé látky. Střeva býložravců, což jsme i my, jsou šestkrát delší než jejich tělo, takže dochází k opravdu důkladnému rozkladu – přesněji řečeno – hnilobnému procesu. Nemluvě o tom, že jsou zvířata udržována při životě podáváním uklidňujících léků, hormonů, antibiotik a dalších jedovatých látek. Maso domácích zvířat je navíc plné stresových hormonů, které vznikají při porážkách zvířat v masokombinátech.

 

Není divu, že výsledkem konzumace dle společnosti tolik „potřebného a výživného masíčka” je vysoký krevní tlak, vysoká hladina cholesterolu, onemocnění srdce a cév nebo rakovina tlustého střeva, konečníku, prsu, dělohy a dokonce i plic. Souvislost těchto nemocí s pojídáním masa potvrzují další a další výzkumy.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.3 Počet: 7 Nejlepší: 5 Nejhorší: 2

Diskuze

Vybrané video

Recenze filmu Největší z Čechů

Magazín pro všechny správné chlapy jakéhokoliv věku. Články o ženách, sexu, automobilech, technice, sportu, bojovém umění, kultuře a celkové image muže.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

laškování
Rozpalte to!
23.11.2017

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.