Formule 1 - VC Velké Británie
Začíná to připomínat tehdejší hony na neotřesitelné Ferrari. Všechny stáje zbrojí, oznamují technická vylepšení a vyhrožují, že tentokrát to mladý pilot Renaultu nebude mít tak snadné. Pak však zhasnou červená světla a vepředu ujíždí král Fernando I. a s uctivým odstupem se za ním plouží zkoprnělí dvořané.Ani na okruhu v Silverstone si na něho nikdo nevyšlápl, černí koně letošní sezóny v podobě Toyoty a Hondy jakoby ztráceli sílu a Alonsa jsou schopny se držet pouze vozy Ferrari Michaela Schumachera a McLaren Kimiho Räikkönena.
Formule 1 má jasného lídra
I tento závod dokázal, jak účinné je spojení Alonso - Renault. Spolehlivost francouzské stáje je neuvěřitelná, Fernando ještě letos neskončil hůř než druhý. I když se na začátku sezóny objevovaly názory, že Renault nebude svého místra světa podporovat tak, jako vloni, opak je pravdou.Briatore jako zkušený šéf překousl možnost, že mu jeho chráněnec na konci sezóny odejde do jíné stáje a rozhodl se, že mu poskytne prostor pro získání dalšího titulu. Sice se dá předpokládat, že na konci letošního ročníku už nebude Alonso zahrnován všemi informacemi a technickými novinkami z tábora Renaultu, ale pokud to půjde vše podobným způsobem, jako v Monaku a ve Velké Británii, nemělo by ho to ohrozit.
Vrací se do Formule 1 nuda?
Samotný průběh závodu byl s ohledem na očekávání dosti nudný. Akorát v úvodu se střetl Speed s Ralfem Schumacherem a následné postrkování odnesl i Webber. Na trať vyjel safety car, aby se po opakovaném startu vzňal Buttonův motor (což byl poslední výpadek v celém závodě) a na čele se ustálila trojice v pořadí Alonso - Räikkönen - M. Schumacher.Obvyklá taktická hra Ferrari při zastávkách v boxech opět vyšla, díky čemuž si Němec dojel pro osm bodů za druhé místo. Ale jak už to vypadá, ani Michael Schumacher, ani strategický mág Ross Brown ani chladná hlava Kimiho Räikkönena či perfekcionismus jeho šéfa Rona Dennise nestačí na italsko-španělský temperament Briatoreho a Alonsa.
Diskuze