Ferrari 599 GTB
15.05.2006
Model Ferrari, 599 GTB, má zatím nejsilnější dvanáctiválec, který je derivátem z Enza. Jeho výkon je 620 koní a cca 340 km/h. Díky uložení motoru v blízkosti středu auta je hmotnost dokonale rozložena mezi přední a zadní nápravu.
Ferrari opět zdokonalilo své výrobní postupy. Nové Ferrari 599 GTB s celohliníkovou karoserií je opravdu exkluzivní kousek. Má nejvýkonnější sériově vyráběný dvanáctiválec všech dob – 600koňový derivát motoru z Enza, což je o sto koní víc než Maranello. Kompletně hliníková konstrukce je tak lehká, že na jednoho koně připadá pouhých 2,6 kg hmotnosti vozu.
Díky uložení motoru v blízkosti středu auta je hmotnost dokonale rozložena mezi přední a zadní nápravu. V kabině je také více prostoru a kufr je o několik litrů větší. Tohle Ferrari je schopno vytáhnout stovku už za čtyři sekundy. Zákazník si může vybrat manuální nebo poloautomatickou převodovku F1 s pádly pod volantem. 599 GTB má podvozkovou platformu 612 S, zkrácenou o patnáct centimetrů, což znamená, že rozvor by měl být v porovnání s Maranellem o třicet centimetrů delší.
Fakta o Ferrari 599 GTB
Dvanáctiválec 5999 cm3
620 koní
cca 1620kg
cca 340 km/h
cca 4,0 s
Jak se vám líbil článek?
Hodnocení:
5.0
Počet:
1
Nejlepší:
5
Nejhorší:
5
Diskuze