Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Ferrari 458 Italia – hodně živý hřebeček

Nejnovějším přírůstkem do početné maranellské rodiny, jenž má ve znaku hřebce, je kupé Ferrari 458 Italia. Co ukrývá tento krasavec pod kapotou?

Ferrari 458 Italia a jeho boční pohled

Představujeme Vám nové Ferrari 458 Italia

Nejnovější přírůstek do početné rodiny Ferrari, nese označení 458 Italia (první dvě číslice udávají objem motoru v decilitrech, třetí číslice počet válců). Na první pohled zaujme tento 4527 milimetrů dlouhý, 1937 milimetrů široký a 1199 milimetrů vysoký vůz svým dokonalým zpracováním, jak je již u značky Ferrari tradicí. Pochlubit se může novým designem od Pininfariny, jemuž dominuje velmi nízká příď s novými světlomety a koncovými světly umístěnými v rozích karoserie a samozřejmě také 20-ti palcová litá kola. Nalezneme zde také efektně zamaskované chlazení motoru, nasávací otvory pro sání i zadní křídlo.

Rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu činí 42:58. Suchá hmotnost Ferrari 458 Italia činí 1380 kilogramů.

S Ferrari 458 Italia zažijete rychlou a zběsilou jízdu

O pohon nového Ferrari se stará atmosférický osmiválec (s přímým vstřikováním) se zdvihovým objemem 4,5 litru, točivým momentem 540 Nm v 6000 otáčkách a nejvyšším výkonem 578 koní (425 kW) při 9000 otáčkách. Motor je umístěn podélně, těsně před zadní nápravou. Zrychlení z 0 na 100 km/hod zvládne nové Ferrari za 3,4 vteřiny, ručička na tachometru ukazuje nejvyšší rychlost 325 km/hod.

Přenos momentu na zadní kola zajišťuje sedmistupňová dvouspojková převodovka F1. Vůz dokáže díky aktivním aerodynamickým prvkům generovat přítlak 140 kg v rychlosti 200 km/hod. O vylepšení jízdních vlastností se postará integrovaná kontrola trakce, která sdružuje diferenciál E-Diff s trakčním a stabilizačním systémem F1-Trac. O rychlé ukočírování rychlosti, se postarají účinné keramické brzdy. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 13,7 litrů na 100 kilometrů.

Pro zajímavost:

Na vývoji vozu se podílel i samotný Michael Schumacher, který jej následně také otestoval.

Interiér ve stylu F1

Také interiér navržený specialisty Ferrari Styling Centre stojí za zmínku. Na volantu nenalezneme žádné páčky, jak tomu bylo doposud, ale pouze samá tlačítka (nejdůležitější tlačítka jsou umístěna přímo na volantu - například směrová světla, dálková světla a stěrače), ve spodní části volantu se nacházejí tlačítka pro startování motoru, nastavení tuhosti tlumičů a také ovládání rádia. Novinkou jsou pádla pro manuální řazení převodovky, která se nově natáčejí společně s volantem. Na bočních panelech nalezneme tlačítka pro ovládání infotainmentového systému, stabilizačního systému VDA (režimy Race, CT off a CST off, upravují chování auta na základě údajů o motoru, převodovce, brzdách a pneumatikách), palubního počítače, tempomatu, navigace, parkovací kamery a digitálního rychloměru.

Zajímá Vás cena?

Nové Ferrari 458 Italia se začne prodávat letošní rok. Základní cena byla stanovena na 163 000 euro, což je v přepočtu něco okolo 4 150 000 korun. K tomu si ještě připočítejte DPH 20%.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Kouzlo a bída cirkusů

Magazín pro všechny správné chlapy jakéhokoliv věku. Články o ženách, sexu, automobilech, technice, sportu, bojovém umění, kultuře a celkové image muže.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.