Představuje se supersport Dagger GT
Nápad vytvořit Dagger GT vznikl ve TranStar Racing - společnosti, která má zkušenosti s vývojem závodních speciálů a figuruje v projektech NASA zaměřených na studium aerodynamiky. Novinka ohromí nejen svým supersportovním vzhledem, ale také dech beroucími jízdními výkony. O těch si ale povíme níže...
Supersport vychází ze studie Corvette Cheetah, kterou navrhl v roce 2008 Ivan Luccion z Argentiny. Dvoumístný Dagger GT s karoserií dlouhou 4.877 milimetrů, 2.134 milimetrů širokou, 1118 milimetrů vysokou a rozvorem náprav 2692 milimetrů by měl dosahovat hmotnosti okolo 1360 kilogramů. Nízké hmotnosti vozu bude dosaženo díky karoserii spočívající na chrommolybdenovém trubkovém rámu. Povrchové díly budou vyrobeny z uhlíkových kompozitů.
Zagato Perana Z-One
Co ukrývá pod kapotou?
Pod kapotou tohoto extrémního supersportu nalezneme dva přeplňované motory s celkovým výkonem 2028 koní (1 491 kW) a točivým momentem 2712 Nm. Zrychlení z 0 na 96 km/hod. proběhne za pouhé 1,5 sekundy, ujetí čtvrt míle za 6,7 sekundy. Ručička tachometru se zastaví na magické hranici 483 km/hod. Výkon se přenáší na kola zadní nápravy skrze modifikovanou šestistupňovou převodovku Mendeola s manuálním řazením. Svými výkony by měl předčít i velmi obávaný supersport Bugatti Veyron.
Bugatti Veyron - je to vůbec ještě auto?
Dagger GT - dostupnost a cena
Dagger GT se začne vyrábět na začátku roku 2011. První prototyp zamíří do Bonneville, kde s pomocí aerodynamického hard-topu zaútočí na rychlostní rekord již zmíněného Bugatti Veyron.
Novinka bude vyrobena v limitované edici pouhých pěti kusů. Pokud bude o vůz zájem, jeho ruční výroba bude pokračovat rychlostí deset kusů ročně. Objednávky přijímá společnost TranStar Racing již nyní.
Každý z pěti vozů (pro rok 2011) bude originál stavěný podle požadavků konkrétního zákazníka. Budoucí majitelé si mohou vybrat jednu z pěti specifikací. Pro použití v běžném provozu bude určena sportovní verze GT-S a komfortní GT-X s luxusní výbavou interiéru. Tato dvě provedení mají být schválena pro běžný provoz ve 49 státech USA. Na závodní okruhy je určen GT-R, GT-LS (tato verze má překonat rychlost 482,8 km/hod. a GT-D (pro závody podle pravidel NHRA).
Jaká bude celková cena tohoto krasavce, není doposud známo. Spekuluje se o částce přesahující sedm miliónů korun za základní variantu.
Diskuze