Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Canoňáci vs. Nikoňáci

Zeptejte se, koho chcete – amatérských fotografů, profíků nebo techniků, drtivá většina vám na otázku, který výrobce fotoaparátů je nejlepší, odpoví buďto Canon, nebo Nikon. Ostatní firmy jako Olympus, Pentax, Sony nebo Leica jsou přinejlepším obdobné, v mnoha ohledech ale spíš dost zaostávají. Jestli jste někdy uvažovali o koupi fotoaparátu nebo kamery, možná byste si měli položit otázku – jste Canoňáci nebo Nikoňáci?

Reklama na Nikon od agentury Euro RSCG Singapore

Souboj titánů

Canon i Nikon jsou firmy, které na trhu působí už dlouhá desetiletí, jako první přešly z filmu na digitální záznam a vyrábí nejen spotřební zboží, ale i špičkové vědecké a vojenské optické vybavení. Oba tyto kolosy navíc nabízejí své výrobky na stejných trzích stejným zákazníkům a kdykoli jedna firma najde nějakou novou, specifickou a do té doby přehlíženou cílovou skupinu, druhá se okamžitě vytasí s konkurenčním produktem srovnatelné kvality. Rok od roku jedna z firem mívá drobný náskok nad druhou, ale v tom se pravidelně střídají a nedá se objektivně a absolutně říct, že jedna je prostě lepší než druhá – rozdíly v testech technických parametrů jsou tak mizivé, že si toho běžný uživatel s normálním lidským okem v podstatě nemůže v praxi všimnout. Co z člověka děla buďto Canoňáka nebo Nikoňáka bude třeba hledat jinde.

 

Vox populi

Zdroj: getitdigital.wordpress.comKdyž tu ani tak nejde o technický rozměr, jde určitě o lidi. A když chcete pochopit lidi, tak si jednoduše poslechněte, co říkají – například na serveru fotomaniaci.cz v diskusním fóru Canon versus Nikon se dozvíte, že někdo by volil Canon kvůli lepšímu uživatelskému servisu a jiný by zase volil Nikon kvůli CLS blesku, nebo že někomu stačí Canon! nebo Nikon! prostě jenom tak zvolat. Většina názorů se ale nese v úplně jiném duchu – že je to asi stejně hodnotná rozepře jako muset si vybrat mezi Ferrari a Lamborghini, když výsledek v takovém případě stejně záleží na jezdci mnohem víc než na stroji. Stejně jako při focení není tak důležité, co držíte v ruce, jako to, jaké je vaše vidění a co jste s tím schopni udělat. Někdo také tvrdí, že každý bude spíš obhajovat a vyzdvihovat tu značku, se kterou sám fotí, a to kvůli svým pocitům. V každém případě zkušení a oceňovaní profesionálové jako třeba Ken Rockwell nezřídka používají obě značky stejnou měrou.

 

Vyberte si svoji image

Reklama Canonu od thajské agentury Dentsu z BangkokuProtože tedy nejvíc záleží na tom, jaký máte z foťáku a focení pocit, zbývá asi jediné, na základě čeho se dá rozhodnout – která z firem je vám svým designem a image sympatičtější. Když se podíváte na jejich reklamy, opět najdete hodně společného, a to hlavně v důrazu na nádherný vizuál. Což není takovým překvapením, když si uvědomíte, že zařízení na zachycení obrazu se prodávají hlavně na to, co a jak věrně dokážou zachytit. Nějaké rozdíly se ale přece jenom najdou – Nikon je v reklamách „ukecanější“ a častěji klade důraz na to, že pomáhá vědě a je profesionální, zároveň velmi často sází na takové obrazy a situace, které jsou sexy. Na druhou stranu Canon je víc ve svých reklamách zaměřený na obyčejné lidi a každodenní život, nechává mluvit obraz a zvuk spíš než slova a sází na individualitu a „cool“ faktor s hesly jako „the world is your playground“ (svět je tvoje hřiště) nebo už názvy produktů jako třeba u populární řady Rebel EOS. A jestli chcete být spíš sexy profesionál nebo cool rebel, to už je jen na vás.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 2 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Připravte se na letošní festivaly – Techno a trance

Magazín pro všechny správné chlapy jakéhokoliv věku. Články o ženách, sexu, automobilech, technice, sportu, bojovém umění, kultuře a celkové image muže.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

laškování
Rozpalte to!
23.11.2017

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.