Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Budoucnost 3D her - Neomezený detail

Nová doba, nová doba, hustokrutá grafika už vůbec nebude potřebovat monstrózní výkon! A bude mnohem, mnohem lepší než ta nejlepší současná. S prakticky stejným rozlišením jako realita. Už brzo. Nevěříte? Tak se honem informujte, ať se máte na co těšit.

Fotografie sochy

Polygony jsou pro amatéry


Zdroj: forums.gametrailers.comAbyste mohli snáz pochopit a líp docenit to, čím je Unlimited Detail tak úžasný, nejdřív je potřeba trochu objasnit, jak funguje normální 3D. Normální 3D, narozdíl od onoho nového softwaru od australského studia Euclideon, používá polygony. To jsou takové trojúhelníčky, různě natočené, umístěné ve třech rozměrech a potažené texturou. Z nich se vytvářejí všelijak složité 3D modely a ty se pak animují, neboli rozpohybovávají. Všechno je to v podstatě jenom matematika, ale celé to vytváří dojem, že se díváte na něco skutečného. V kombinaci se speciálními efekty jako jsou světla nebo stíny. Akorát to má jeden zásadní háček - kvůli omezením paměti a výpočetní rychlosti máte jako programátor limit, maximální počet polygonů, které počítač zvládne dostatečně rychle vykreslit. Proto se to musí i v těch nejlepších hrách šidit - pozadí v dálce, nebe nebo mraky jsou jenom normální plochá tapeta, stejně jako země. Z té můžou sem tam trčet nějaké nedomrlé lístky trávy nebo tak něco. Lepší než na obrázku u tohoto odstavce to v normální grafice prostě nebude. Může to být vážně hezké, ale rozhodně to není realistické nebo všechno ve 3D. V nejlepším případě je to chytrý optický trik, který ošálí váš zrak a tím pádem i mozek, abyste tomu uvěřili a nechali se vtáhnout do hry. Euklidovci na to ale šli úplně jinak.

 

Téměř lepší než život

Zdroj: personalgaming.blogspot.comUnlimited Detail používá místo polygonů voxely. Pokud polygony jsou trojúhelníčky, voxely jsou tečky ve třech rozměrech. Tečky co mají nějakou barvu. Určitě je za tím nějaká hodně složitá matematika, ale v principu je to jednoduché - vykreslují se jenom ty tečky, které jsou zrovna vidět v záběru kamery, nic jiného. Žádné celé modely, nic mimo záběr. Ani zadní strana toho, co je před námi. Tak moc to šetří výkon, že těch teček můžou být víc jak desítky na krychlový milimetr skutečných rozměrů. To znamená, že to zvládne vykreslovat smítka prachu! Tomu aspoň říkám fotorealismus. Navíc je to celkově tak nenáročné na výkon, že i prehistorický jednojádrový procesor, který se najde třeba v telefonu, to zvládne vykreslit. A to i bez grafické karty. Zní to celé jako výmysl, ale podle všeho to opravdu funguje přesně tak dobře, jak říkají. Neomezeně dobrá grafika i bez 3D grafické karty, v tzv. "software renderingu", ve kterém normálně nerozjedete pomalu ani realistickou kostku. Pro lidi z branže je to doslova šokující, a mnozí tomu nejdřív vůbec nechtěli věřit, z těch známějších například i Notch, tvůrce extrémně populárního Minecraftu. Těžko se dá předpovědět, co to udělá se současným herním průmyslem, ale dají se určitě čekat hodně velké vlny, ne-li přímo revoluce. A kdo ví, jak se to dotkne výrobců 3D karet, aby pak vůbec měli co žrát.

 

Ultimátní umění designu

Zdroj: onlivespot.blogspot.comRozhodně se ale nedají ignorovat nové možnosti pro návrháře her. S takhle detailní grafikou se totiž dají dělat stejné věci, které se dělají při lékařských, technických nebo vědeckých modelováních - normálně vezmete cokoliv a naskenujete to ze všech stran. Tím pádem převedete třeba šutr ze skutečnosti do kyberprostoru. Věřte mi že to pak bude ten nejzajímavější šutr v historii. Tvůrci Unlimited Detail tvrdí, že je docela dost pravděpodobné, že se hry rozdělí na realistické a fiktivní. Realistické hry budou obsahovat jenom modely skutečných míst, předmětů a osob, kdežto fiktivní hry budou vytvářet hyperrealistické modely věcí, které neexistují. Nebo se to samozřejmě dá zkombinovat. Ať tak či onak, 3D designéři budou naprosto nepochybně v sedmém nebi - dostanou nástroj k vytvoření čehokoli, co si dokážou představit. A bude to plně hratelné. Ale tím se možnosti ani zdaleka nevyčerpávají, schválně zkuste použít svoji fantazii. Se správným vybavením budete třeba vy jakožto hráči mít možnost naskenovat sami sebe a tím se opravdu dostat do hry. Nebo s 3D tiskárnou něco naskenujete, upravíte a pak "vytisknete" jako plastický objekt. Ještě dokonalejší grafika ve filmech je pak už stěží představitelná, ale nebojte se, taky to přijde. Dnes je úžasné, jak rychle se objevují nové technologie, které jsou lepší než co si troufli futuristé vymyslet ve sci-fi příbězích pro dobu za několik tisíc let. Aneb jak praví jedno futuristické motto, budoucnost je už teď. Tak ji koukejte nezmeškat.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Machete - nová mexická bomba!

Magazín pro všechny správné chlapy jakéhokoliv věku. Články o ženách, sexu, automobilech, technice, sportu, bojovém umění, kultuře a celkové image muže.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.