Letní Barum rally 2009 - nejen fanouškovská podívaná
Všechno začalo v pátek 21.8. ve 21.00 hod., kdy odstartovala noční divácká supererzeta. Řev ušlechtilých koní, vůně spáleného vysokooktanového benzínu, do ruda rozpálené brzdy a ohnivé průšlehy z výfuků speciálů, musí zvednout adrenalin i absolutnímu laikovi. Do toho skutečnost, že o vítězství bojuje 10 posádek, slibovalo tvrdý boj o vteřiny, někdy i o tisíciny. Zkrátka boj naplno od začátku až do posledního kilometru.
První na to doplatil Bouffier, tomu na jeho protonu explodoval motor hned v Schakedownu. Ale opravdu se začalo závodit až v sobotu ráno na slavné Pinduli. V čele se usadili Kopecký a Hirvonen se škodavkami, peugeoty Meekeho, Loixe, Voulliaze a s fiatem Bassa. V závěsu za nimi Kresta, který měl pomalejší rozjezd, Prokop s peugeotem, který zkoumal výšku trávy v okolí Zlína.
Za nimi Valoušek, který jel se škodovkou poprvé a WRC jezdec Novikov s další škodovkou, který se na asfaltu teprve učí. Diváci byli odměněni nádherným bojem o minimum času. Každý, kdo chtěl uspět, jel opravdu na hraně a na sebemenší chybu nebylo místo. Druhé průjezdy slibovaly ještě větší sport, ale nad Zlínem se začaly stahovat černé mraky, které se nakonec otevřely. To už byl ze hry Voulliaz (motor).
Na déšť doplatil Basso a jeho fiat, který byl k dalšímu použití nevhodný. Poslední erzeta soboty byla pozastavena a přidělovaly se náhradní časy. Do neděle tedy dvojnásobná radost pro české fandy.
Nedělní Barum rally 2009
Z prvního místa Kopecký se škodovkou před peugeoty Meekeho a Loixe a další tovární škodovkou Haninnena. Hned za ním privátní peugeot Kresty, který se snažil o atak, ale Haninnen byl samozřejmě proti.
To už byl ze hry o 3. místo Loix, peugeot mu nevydržel. Jediný z armády mitsubishi, kdo dokázal konkurovat vozům S2000, byl Pech na 8. místě, který jel na absolutní hranu. Z toho auta už by víc nedostal.
Tentokrát převaha S2000 proti "turbo enkům" byla evidentní. Hezký pohled byl i na Tlusťáka a jeho Citroën C2 S 1600. Dvoukolky jakoby vymřely. Kdo vydržel počkat na veterány, tak byl odměněn nádherným pohledem na rozevláté vozy nedávné minulosti, které museli nadchnout oko i srdce každého fandy.
Přehlídka veteránů na závěr
Jenom nevím, proč je pořadatelé dali až na závěr startovního pole. Těch 28 aut mohlo jet s nějakým časovým předstihem před startovním polem, kde by je diváci určitě více ocenili. Navíc by to povzbudilo ty, co se tyto skvosty snaží udržet při životě.
Na takové enkové Mitsubishi nebo S2000 koupíte díly na internetu, ale zkuste sehnat něco na Fiat 131 Abahart, Škodu 130RS a LR nebo Audi Quattro?
Jedinečný zážitek pro každého
Asi se někteří z Vás ptají, co na tom ti lidi vidí? Jet někde daleko, tlačit se v koloně, hledat místo na parkování, ujít pár kilometrů pěšky a potom rychle zpátky, přesun na další erzety a to v tempu podobajícímu se závodu, aby to šlo stihnout?
Asi ten zážitek, ten pohled, ten zvuk, ta vůně. Nikde jinde, než na rally, nemůžete být tak blízko veškerému dění, jak na trati, tak v depu. Auta jezdí kolem Vás, při přejezdu Vás těsně míjí na silnici a mechaniky pozorujete na vlastní oči při jejich práci. Jste prosyceni tou zvláštní atmosférou a adrenalinem na pokraji únosnosti. Kdo neviděl a nezažil.....
Diskuze