Valentino Rossi - doktor stále nemá dost

Jeho kariéra je jako ze škatulky. Valentino Rossi stoupal v motoristických disciplínach a sotva některou okusil, už patřil mezi nejlepší. Není divu, že v momentálně je jedním z nejúspěšnějších závodníků v prestižních pětistovkách.
Valentino Rossi a jeho závodní Aprilia při průjezdu zatáčkou

Zrozen k závodění

V roce, kdy se Valentino narodil, se jeho otci Grazianovi Rossimu podařilo v kubatuře do 250 ccm třikrát obsadit nejvyšší stupínek. Že jeho syn půjde v jeho stopách, bylo tedy poměrně jasné už po dvou a půl letech, kdy sedl na svou první motorku, tedy minimotorku.

Ještě než však napevno uchopil do ruky řídítka, stala se jeho vášní jiná disciplína, ze které vycházejí motorističtí mistří, a to motokáry.

Motokros - horem pádem terénem - článek, který vás může zajímat

Dvě kola jsou atraktivnější

Zhruba ve svých deseti však Valentinovi přišly pod ruku další minibiky, tedy věrné zmenšené kopie opravdových závodních motorek. Tři roky pak dělil svou vášeň mezi čtyři a dvě kola, ale v roce 1993 definitivně přesedlal na motocykly, konkrétně na Cagivu v italské sérii Sport Production. A tady se projevil jeho nesmírný talent a zaujetí poprvé ve větším měřítku, protože hned v roce 1994 toto mistrovství vyhrál.

S Rossim přicházejí vítězství

Dalším krůčkem bylo mistrovství Evropy stopětadvacítek s Aprillií. Valentino v něm v roce 1995 obsadil celkové třetí místo a triumfoval v domácím šampionátu. V roce 1996 na základě těchto výsledku nakoukl poprvé do mistrovství světa silničních motocyklů.

Ani zde se jeho strmá kariéra nezastavila, deváté místo je pro nováčka úspěch, který korunoval premiérovým vítězstvím právě u nás v Brně na Masarykově okruhu.

Suverén Valentino

Rossi si s motorkama rozuměl jako málokdo a směřoval bleskurychle výš a výš. Rok 1997 pro něho znamenal první mistrovský titul v nejslabší kubatuře, o rok později už seděl na silnější dvěstěpadesátce.

A opět si nedělal hlavu z toho, že by měl jako nováček čistit cestu zkušenějším. Celkovým druhým místem podtrhl bezproblémový přestup do vyšší kubatury.

Sezóna na adaptaci stačí

A protože Rossi se dlouho nepotřebuje rozkoukávat a motorka mu přiroste k rukám jako přikovaná, byl z toho v roce 1999 titul.

Na další sezónu si ho vyhlídla Honda, ale už v nejvyšší kubatuře a Valentino alias ill dottore se už tradičně umístil na druhém místě. A rovněž podle zvyku už o rok později triumfoval způsobem nečekaným a jeho převaha byla drtivá, o čemž svědčí jedenáct prvenství ve velkých cenách.

Rossi na značky nehledí

Pro Hondu poté získal ještě další dva tituly (to už se pětistovky oficiálně jmenovaly Moto GP) a pro rok 2004 se rozhodl pro další radikální změnu.

Tentokrát sice nezměnil kubaturu, ale přesedlal ze suverénního týmu Hondy na Yamahu, která na svá úspěšná léta jen vzpomínala.

Chtěl tak svým kritikům dokázat, že za jeho úspěchy nestojí jen skvělý motocykl. A i v této zkoušce uspěl a připsal si další dva tituly.

Rossiho láká Ferrari

Kromě toho, že kolem Valentina blázní celý motocyklový svět, svým koketování s týmem F1 Ferrari spustil i fámy, že by se měl objevit v tomto pro Italy zbožštělém týmu. Pro marketingové účely by to znamenalo asi tolik, jako když David Beckham přestoupil do Realu Madrid a možná i trochu více.

Přestože Rossi už několikrát s formulí testoval a nevedl si špatně, jeho nejbližší budoucnost je zcela určitě svázaná se dvěma koly a šampionátem silničních motocyklů.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Diskuze

Vybrané video

Tony Hawk – machr na skejtu
Podpořte projekt Cisterna pro hasiče Žulová nákupem v e-shopu s charitativním kalendářem a reklamními předměty.

Magazín pro všechny správné chlapy jakéhokoliv věku. Články o ženách, sexu, automobilech, technice, sportu, bojovém umění, kultuře a celkové image muže.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2024 Railsformers s.r.o., Zásady zpracování osobních údajů Nastavení Cookies