Indická automobilka Tata Motors
Indická automobilka Tata Motors ohromuje svět se svými ambiciózními plány. Již loni představila na autosalónu v Dillí model Tata Nano, který by měl brzy zaplavit indické ulice. Říká se mu lidové vozidlo, a to proto, že se bude prodávat za pouhých 45 000 korun.
Nano v řečtině znamená trpaslík, což k tomuto modelu opravdu sedí. Na délku má pouhých 3,1 metru, na šířku 1,5 metru a vysoký je 1,6 metu.
Proč je vozidlo levné?
Ptáte se proč je tento indický zázrak tak levný? Tata Nano totiž nenabízí žádný luxus, kupující v něm nenajde airbagy, klimatizaci, posilovač ani rádio. Vůz má navíc pouze jeden stěrač a rychloměr je analogový.
Pro tento automobil má výrobce připraveny dvě varianty pohonných jednotek. První by měl pohánět zadní kola automobilu zážehový dvouválec se vstřikováním o objemu 623 cm³, výkonu 24 kW (33 koní) a se spotřebou 5 litrů na 100 kilometrů. Druhou možnost představuje vznětový motor o objemu 700 cm³.
Převodovka v automobilu Tata Nano je buď mechanická čtyřstupňová, nebo řemenová s plynule měnitelným převodem.
Dočká se ho Evropa?
V první fázi Tata Motors vyrobí 280 000 kusů těchto aut. Do 5-ti let má výroba vzrůst na 500 000 kusů, později až na jeden 1 000 000 kusů. O exportu do západní Evropy Tata Motors zatím neuvažuje.
Zaměřit se hodlá především na trh v rozvojových zemích jako je Malajsie, právě Indie, ale také státy v Africe nebo ve východní Evropě. V těchto zemích je totiž mnohem jednodušší splnit bezpečnostní předpisy a udržet tak nízkou cenu vozidla.
Diskuze